Plaatsvervangend Directiesecretaris

3835
Opdrachtnummer
3835
Opdrachtgever
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Datum
2 Mei 2022 tot 31 Juli 2022
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Interim management, Projectmanagement
Sluitingsdatum
7 April 2022
Verlengingsopties
ja, 1 maal 6 maanden
Opdracht type input
ZZP

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Den Haag

Introductie
Voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn wij op zoek naar een Plaatsvervangend Directiesecretaris.
Opdracht inhoud

Je bent werkzaam binnen de directie Duurzame Leefomgeving en Circulaire Economie en specifiek binnen het taakveld Directiebrede Ondersteuning. Dit taakveld van 14 collega’s, faciliteert en ondersteunt de beleidsprocessen van de directie, zoals projectondersteuning, beantwoording van Tweede Kamer en burgerbrieven, actieve openbaarmaking en secretariële ondersteuning, en de beheersprocessen zoals financieel beheer en administratie.

Bij de directie Duurzame Leefomgeving en Circulaire Economie (DLCE), onderdeel van DG Milieu en Internationaal van het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, werken ongeveer 110 collega’s aan de volgende prioriteiten: het verband tussen CE en klimaat, marktprikkels en maatschappelijk verantwoord inkopen, wet- en regelgeving CE, verpakkingenbeleid/zwerfafval, afvalinzameling en recycling, het circulair maken van textiel biogrondstoffen, geurbelasting en emissies van de veehouderijduurzaam agro/landbouw, luchtkwaliteit en geluidhinder. Deze actuele thema’s betreffen beleid dat diep doordringt in de samenleving en daarom veel politieke en maatschappelijke belangstelling krijgt. Dit leidt er vaak toe dat er veel dynamiek is, zoals in diverse afval- en landbouwdossiers, statiegeld op f lesjes en blikjes en luchtkwaliteit rondom Tata Steel. DLCE is daarom een omgeving waar veel gebeurt en waar met veel passie en energie aan de thema’s wordt gewerkt. Humor en werkplezier staan hoog in het vaandel.

De werkzaamheden zijn onder te verdelen in vier categorieën:

  1. Plaatsvervangend directiesecretaris, MT-lid, en personeelsverantwoordelijke van het taakveld Directiebrede Ondersteuning – taken zijn in afwezigheid van/in samenwerking met de directiesecretaris onder andere: aansturing van het taakveld; voorbereiden, bijwonen van MT vergaderingen; ondersteuning directiebrede uitwerking Regeer Akkoord; schakelen met HRM ivm beheer personeelsbestand en budget; bijwonen van directiesecretarisoverleggen van de DG en monitoren van bijbehorende acties.
  2. Financieel beheer – financiële schakel zijn tussen de plannen van het MT enerzijds en de financiën en het inkoopproces anderzijds door voorzitten van periodiek overleg met de taakvelden over het realiseren van hun plannen; ondersteuning bij implementeren en valideren van analyses en adviezen op het gebied van effectieve besteding van de middelen; beheer en coördinatie van processen gekoppeld aan de begrotingscyclus.
  3. Indien nodig: achtervang voor overige directiebrede werkzaamheden bijvoorbeeld op het gebied van diverse parlementaire processen tbv ondersteuning van de bewindspersonen.
  4. Inwerken nieuwe collega en overdragen van werkzaamheden.

Competenties

  • Proactief
  • Oplossingsgericht
  • Communicatief- en sociaal vaardig
  • Gestructureerd en projectmatig werken
  • Kritisch denken

Eisen en wensen

  1. Je hebt WO werk- en denkniveau;
  2. Je hebt ervaring met het werken binnen de overheid in een directiesecretarisrol;
  3. Je hebt ervaring met het begrotingsproces binnen de overheid;
  4. Je hebt een uitstekende beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift, analytisch inzicht (hoofd- en bijzaken scheidend).
  5. Je hebt bij voorkeur een minimale inwerkperiode nodig en ruime kennis en ervaring in het veld.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.