Coördinerend manager Beheer en Onderhoud (32-36 uur)

38182
Opdrachtnummer
38182
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
4 Augustus 2025 tot 31 December 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
8 Juli 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 4 maanden.

Belastingdienst

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Coördinerend manager Beheer en Onderhoud (32-36 uur).
Opdracht inhoud

In jouw rol als coordinerend manager Beheer en Onderhoud ga je aan de slag met het transparant, uitlegbaar en stuurbaar maken van de IV-activiteiten op strategisch niveau, gericht op beheer en onderhoud. In een eerder traject is hier een eerste stap in gemaakt en zijn de activiteiten voor beheer en onderhoud gedefinieerd en inzichtelijk gemaakt. Nu is het zaak om dit in praktijk te brengen en daadwerkelijk meer grip op instandhouding te realiseren in de praktijk. Op basis van bestaande kaders, definities en doelen ga je aan de slag met het management van de uitvoerende ketens om daar de regie op instandhouding te implementeren. Dat doe je door middel van coaching en begeleiding, waarbij je soms ook helpt bij het analyseren van data en het doen van voorstellen om de kosten voor instandhouding terug te dringen. Je verzamelt de daarbij opgedane ervaringen en legt best-practices vast om die te delen met andere ketens. Tevens gebruik je deze ervaringen en best-practices als input voor het doorontwikkelen van de kaders en richtlijnen voor instandhouding om uiteindelijk tot een generieke werkwijze te komen.

Je hebt een voortrekkersrol, want de besturing op deze IV-activiteiten is binnen de Belastingdienst volop in ontwikkeling. Zo geef je sturing, richting en begeleiding aan de ketens die zich daadwerkelijk bezighouden met de besturing en monitoring van deze IV-activiteiten. Je helpt mee om dit binnen de ketens inhoudelijk vorm te geven en adviseert het management hierover. Als het gaat om beheer en onderhoud en de ontwikkelingen hieromheen, ben jij als het ware het ‘geweten’ van het management. Kortom: een uitdagende, complexe opgave die jij met beide handen beetpakt!

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Je zorgt ervoor dat de reeds ontwikkelde kaders en richtlijnen in praktijk worden gebracht;

  • Je ondersteunt de ketens bij het voeren van het gesprek over Instandhouding en bij het leren hoe te sturen op het instandhoudingsbudget;

  • In de uitvoering van jouw werkzaamheden ben jij dankzij een deskundige en onafhankelijke blik, een waardevolle gesprekspartner voor het management van de ketens; of het nu gaat om de implementatie van meer regie op instandhouding binnen de organisatie of om de doorontwikkeling van kaders en richtlijnen.

Organisatie

De afdeling Portfoliomanagement is verantwoordelijk voor de regie op en coördinatie van het besluitvormingsproces over het Meerjarenportfolio, regulier Beheer, Jaaraanpassingen en Productie binnen de Belastingdienst. Onder portfoliomanagement wordt het proces verstaan dat zorgt voor optimale inzet van schaarse resources op deze opdrachten voor de operationele doelstellingen (de continuïteit van de processen) en veranderambities (de vernieuwing van de processen) van de Belastingdienst.

Competenties

  • Bestuurlijk sensitief;
  • Overtuigingskracht;
  • Samenwerken;
  • Netwerken;
  • Plannen en organiseren.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde WO-masterdiploma, bijvoorbeeld informatica, bestuurlijke informatiekunde, bestuurskunde of bedrijfskunde en/of minimaal 10 jaar werkervaring in de rol van coördinerend manager of vergelijkbaar;
  2. Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring met project- en programmamanagement;
  3. Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met het functioneel aansturen van teams;
  4. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met de besturing van informatievoorziening;
  5. Je beschikt over ervaring met projectmanagement;
  6. Je hebt ervaring met het bestuurbaar maken van beheer en onderhoud;
  7. Je beschikt over ervaring met het toepassen van KPI's;
  8. Je hebt ervaring met het opstellen van kaders & richtlijnen op het gebied van beheer en onderhoud;
  9. Je beschikt over ervaring met gesprekspartner zijn van het management en in staat is om documenten op te stellen en af te stemmen voor deze doelgroep.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.