Projectleider renovatie en verduurzaming gemeentehuis (8-12 uur)

38141
Opdrachtnummer
38141
Opdrachtgever
Gemeente Pekela
Datum
14 Juli 2025 tot 31 December 2025
Uren per week
voor 10 Uur per week.
Status
Open
Regio
Groningen
Functie type
Projectmanagement
Sluitingsdatum
8 Juli 2025
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.

Gemeente Pekela

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Pekela

Introductie
Voor de Gemeente Pekela zijn wij op zoek naar een Projectleider renovatie en verduurzaming gemeentehuis (8-12 uur).
Opdracht inhoud

De gemeente Pekela gaat het huidige gemeentehuis renoveren én verduurzamen. Een pittige uitdaging, want het gemeentehuis blijft in bedrijf! Zowel voor de burger, die zo weinig mogelijk hinder mag ervaren, als voor de medewerkers van de gemeente.

We zoeken een projectleider die de volgende taken uitvoert:

  • Je geeft leiding aan het ontwikkelen van een bouwkundig ontwerp van renovatie en verduurzaming van het gemeentehuis;

  • Je geeft leiding aan het ontwerp- en bouwteam;

  • Je legt verantwoording af over de voortgang zowel in tijd als financieel aan de ambtelijke en bestuurlijke stuurgroep;

  • Je voert integraal projectmanagement uit;

  • Op strategisch, tactisch en operationeel niveau adresseer je kansen en risico’s/knelpunten.

Organisatie

De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur. Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

Competenties

  • Proactief;
  • Communicatief vaardig;
  • Resultaatgericht;
  • Zelfstandig;
  • Samenwerken;
  • Politiek-bestuurlijke sensitief.

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring met het coördineren van projecten op het gebied van gemeentelijk vastgoed binnen de fysieke leefomgeving;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring als projectleider in vastgoed en/of huisvesting;
  5. Je hebt aantoonbaar lokaal en regionaal netwerk;
  6. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider vastgoed binnen een de (semi-) overheid.
Gesprek

11 juli as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.