(Voor in eerste instantie een half jaar.)
Vanwege het voor langere tijd niet aanwezig zijn van de huidige manager zoeken wij voor het team Belastingen tijdelijk een verbindende manager met vakinhoudelijke kennis. We zoeken een bevlogen manager die het team Belastingen richting geeft, betrokkenheid creëert en resultaten oplevert.
In deze veelzijdige opdracht ga je leiding geven aan het team Belastingen. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en bent erop gericht de medewerkers optimaal te laten functioneren.
Verbinding zoeken met inwoners en mei-inoar bouwen aan een samenleving waar het prettig wonen en werken is. Daar staat de gemeente Súdwest-Fryslân voor.
Team Belastingen zorgt ervoor dat de taken op gebied van de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ) en de verordeningen m.b.t. gemeentelijke belastingen en heffingen op een efficiënte en klantgerichte wijze worden uitgevoerd.
Team Belastingen bestaat uit twee vakgroepen:
Vakgroep Belastingen is verantwoordelijk voor het gemeentelijke belastinggebied. Het adviseert het bestuur, legt verschillende soorten belastingaanslagen op, verzorgt de administratieve processen en behandelt bezwaar- en beroepschriften.
Vakgroep WOZ is voornamelijk bezig met de uitvoering van de Wet Waardering Onroerende Zaken. Daarbij worden jaarlijks zo’n 45.000 onroerende zaken getaxeerd en mutaties bijgehouden.
Het team is onderdeel van de keten Klantcontacten, maar zit in een traject waarbij de processen opnieuw in samenhang met elkaar worden bekeken. Eind 2022 moet duidelijk worden hoe het team en de onderdelen daarvan organisatorisch het meest optimaal kunnen worden gepositioneerd. Intussen werken we aan het verder verbeteren en optimaliseren van onze processen en de kwaliteit van de data. Onze huidige belastingapplicatie (GISVG) gaan we dit jaar vervangen.
Je treft voorbereidingen die ervoor zorgen dat de nieuwe belastingapplicatie goed en tijdig (1e kwartaal 2023) geïmplementeerd kan worden na afloop van het Europese aanbestedingstrade kandidaatct.
Je:
6 april
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Overige informatie in verband met Corona
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.