Kwartiermaker Technisch Facilitair Manager

3644
Opdrachtnummer
3644
Opdrachtgever
Gemeente Utrecht
Datum
1 Juni 2022 tot 31 December 2022
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Inkoop & Facilitair, Interim management
Sluitingsdatum
29 Maart 2022
Verlengingsopties
Ja; 16x 1 maand (maximale inhuurperiode is 24 maanden)
Opdracht type input
ZZP

Gemeente Utrecht

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Technisch Facilitair Manager.
Opdracht inhoud

Stadsbedrijven is de grootste uitvoeringsorganisatie van de Gemeente Utrecht. Het dagelijks werk van Stadsbedrijven is het visitekaartje van de gemeente Utrecht. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren, onderhouden of reinigen van de openbare ruimte, sportlocaties, zwembaden, parkeergarages, begraafplaatsen en welzijnsaccommodaties, de bereikbaarheid van en in de stad, bomen of grachten ... Iedereen ziet ons werk!
Bedrijfsvoering is één van de zes afdelingen van het organisatieonderdeel Stadsbedrijven. Het eigenaarschap van zeven vastgoedpanden van waaruit het primaire proces wordt uitgevoerd valt onder het onderdeel bedrijfsvoering. In de functie van kwartiermaker Technisch Facilitair Manager ben je verantwoordelijk voor het onderhoud van de gebouwen, gebouw gebonden installaties en facilitaire diensten en het materieel beheer en wagenpark en de relatie met de private onderhoudspartij Oion/Wastepartners. Het werk wordt uitgevoerd vanaf de hoofdlocatie aan de Tractieweg 2. Daarnaast gaat het om drie wijkkantoren en drie afvalscheidingsstations. Stadsbedrijven is op zoek naar een kwartiermaker Technisch Facilitair Manager. Een belangrijk onderdeel van de opgave is een onderzoek doen naar mogelijke vorming van een organisatieonderdeel technisch facilitair management met een eigen manager. De huidige onderdelen bestaan uit een team van Materieel Beheer en een team Facilitair. Beide teams vallen onder verschillende bedrijfsonderdelen binnen Stadsbedrijven. Materieel Beheer valt rechtstreeks onder het hoofd Bedrijfsvoering, Facilitaire zaken valt binnen de afdeling Vastgoedexploitatie onder de bedrijfsleider Facilitair. De Kwartiermaker zal samen met de medewerkers de meest optimale organisatievorm ontwerpen zodat er een goed functionerende technisch facilitaire organisatie ontstaat die de uitdagingen van de toekomst aan kan.

Naast het onderzoek voor de mogelijke vorming van één organisatie onderdeel is de Kwartiermaker verantwoordelijk voor het goed laten functioneren van de teams Materieel beheer en Facilitair beheer van de Stadsbedrijven locaties, tijdens de periode van de opdracht, waarbij de hoofdvestiging aan de Tractieweg 2 in Utrecht de belangrijkste locatie is.

Verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor (technisch) facilitair management en materieel beheer samen. Je geeft tevens dagelijks leiding aan de medewerkers, maar bent ook aanjager van de doorontwikkeling en levert een plan voor de niet te vormen organisatie.
  • Je verzorgt en verbetert de effectiviteit van de facilitaire en materiele producten en diensten en optimaliseert, waar mogelijk, de dienstverlening en procedures.
  • Je realiseert SLA’s (Service Level Agreements) ten behoeve van een optimale ondersteuning aan de operaties in het primaire proces.
  • Je keurt jaarlijks het Meer Jaren Onderhoudsplan (MJOP) goed voor de locaties van Stadsbedrijven, in samenwerking met de business controller van Bedrijfsvoering en de afdeling Vastgoed Beheer.
  • Je beheert de kosten met betrekking tot reparatie en onderhoudswerkzaamheden aan gebouwen en installaties, naast de aankoopbegeleiding van facilitaire middelen;
  • Je keurt de kosten van de reparatie en het onderhoud van het wagenpark (Orion/Wastepartners) goed, in samenwerking met de medewerkers van Materieel beheer.
  • Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en correct uit laten voeren van het preventief en correctief onderhoud aan gebouwen, installaties en inrichting. Je begeleidt zowel interne als externe audits.
  • Je initieert projecten voor de Stadsbedrijven locaties en zorgt dat de aanbesteding en uitvoering van deze projecten (financieel) verantwoord worden uitgevoerd.
  • Je rapporteert in deze functie aan het hoofd Bedrijfsvoering.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding in een technische richting, bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde of Facilitair
  2. Je hebt oog voor de behoeften van de gebruikers van het vastgoed en de terreinen
  3. Je beschikt over overtuigingskracht
  4. Je hebt affiniteit met techniek en verduurzaming van vastgoed en het wagenpark, bij voorkeur in een vergelijkbare logistieke, technische omgeving
  5. Je beschikt over voldoende senioriteit en minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in een soortgelijke functie gericht op facilitair management
  6. Je bent bekend met de basisprincipes van project- en assetmanagement op het gebied van vastgoed.
  7. Je bent op de hoogte van wet- en regelgeving op het gebied van facilitair gebouwbeheer en materieel beheer.
  8. Je hebt ervaring met verandertrajecten en doorontwikkelingen.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.