Manager team Concessies & Contracten (32-36 uur)

34463
Opdrachtnummer
34463
Opdrachtgever
Vervoerregio Amsterdam
Datum
17 Maart 2025 tot 17 September 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management, Juridisch
Sluitingsdatum
3 Maart 2025
Verlengingsopties
Ja, 1x 6 maanden.

Vervoerregio Amsterdam

Address with nr

.

Postcode

.

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Vervoerregio Amsterdam zijn wij op zoek naar een Manager team Concessies & Contracten (32-36 uur).
Opdracht inhoud

De manager Concessies & Contracten is verantwoordelijk voor de uitvoering van het werkend ov systeem voor reizigers. Dit bestaat concreet uit het concessiemanagement, beheer en onderhoud van metro- en traminfrastructuur, assetmanagement, sociale- en fysieke veiligheid en alle daaraan gerelateerde zaken zoals beoordeling van vervoerplannen, ontheffingsaanvragen, vergunningverlening en het vaststellen van OV-tarieven.

Als tijdelijk manager Concessies & Contracten ligt de nadruk op het leiding geven en het aansturen van 20 inhoudelijk gedreven professionals. Jij bent als manager in staat maximaal gebruik te maken van de expertise van je teamleden en vertrouwt op hun advies. Je bent in staat de ingeslagen weg de komende periode voort te zetten door de teamleden te coachen en te begeleiden bij hun werkzaamheden. Je weet medewerkers te motiveren en te inspireren waarbij je oog hebt voor de persoonlijke verschillen en ieders persoonlijke ontwikkeling. Je maakt duidelijke resultaatgerichte afspraken met medewerkers, monitort en coach waar nodig jouw teamleden om bij te sturen. Daarnaast heb je oog voor de verscheidenheid en diversiteit binnen het team.

Als tijdelijk manager Concessie & Contracten neem je vanuit jouw verantwoordelijkheid deel aan verschillende bestuurlijke- en management overleggen. Jouw team is verantwoordelijk voor de vertaling van de politieke ambities en opgaven naar concrete maatregelen in de praktijk binnen de verschillende contracten en andersom. Daarnaast ben je binnen jouw team o.a. verantwoordelijk voor de interne werkprocessen, het jaarplan, de teambijeenkomsten en de teamdagen.

Organisatie

Werken bij de Vervoerregio Amsterdam betekent hét verschil kunnen maken bij een expertorganisatie voor mobiliteitsopgaven. Bij alles wat we doen, werken wij aan een bereikbare regio voor de mensen die hier wonen, werken, leren en recreëren. Nu en in de toekomst. Dat vraagt om verantwoorde keuzes die voor de mens, onze omgeving en de planeet het beste zijn.

Meer dan ooit moeten we in deze drukste regio van het land zorgen voor schone en gezonde vervoersopties die passen bij de verschillende gebieden. Dat is nodig om ervoor te zorgen dat al onze inwoners en bezoekers hun bestemming kunnen bereiken. Daarom werken we, samen met onze veertien gemeenten, aan een duurzaam bereikbare regio waarin onze reizigers veilig, betaalbaar, soepel en prettig kunnen reizen van deur tot deur.

Competenties

  • Leidinggeven;
  • Verbinden;
  • Initiatief nemen;
  • Oplossend vermogen;
  • Coaching;
  • Duidelijkheid bieden;
  • Samenwerken.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het leiding geven (vooral personeelskant) aan een team bestaande uit minimaal 15 professionals;
  3. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager in een managementteam;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring in het werken op strategisch niveau;
  5. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de OV-sector;
  6. Je hebt ervaring met het definiëren van gezamenlijke opgaven, het leggen van verbinding tussen teams, management en directie en partijen daarbuiten;
  7. Je beschikt over ervaring met het neerzetten en opvolgen van duidelijke kaders en verwachtingen;
  8. Je hebt aantoonbare werkervaring in het leidinggeven op een integrale, coachende en inclusieve manier;
  9. Je beschikt over aantoonbare kennis van ambtelijke organisaties en bestuurlijke sensitiviteit;
  10. Je hebt interim ervaring binnen minimaal 3 organisaties.
Gesprek

13 maart as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.