Financieel Adviseur Fysieke Leefomgeving (32-36 uur)

34415
Opdrachtnummer
34415
Opdrachtgever
Gemeente Soest
Datum
3 maart 2025 tot 3 juni 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Finance
Sluitingsdatum
21 februari 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Soest

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Soest

Introductie
Voor de Gemeente Soest zijn wij op zoek naar een Financieel Adviseur Fysieke Leefomgeving (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Als Financieel Adviseur Fysieke Leefomgeving bij de gemeente Soest richt jij je op het adviseren over financiële stabiliteit, transparantie en procesoptimalisatie binnen het fysieke domein.

De Financieel Adviseur Fysieke Leefomgeving is verantwoordelijk voor:

  • Het analyseren en adviseren over financiële vraagstukken binnen de fysieke leefomgeving;

  • Het opstellen en toetsen van financiële rapportages, inclusief begrotingen en jaarstukken;

  • Het beoordelen van voorstellen op financiële haalbaarheid en risico’s, met een onderbouwd advies aan de gemeente;

  • Het ondersteunen bij gesprekken met budgethouders over realisatie, prognoses en bestedingsopties;

  • Het identificeren en aandragen van verbeteringen binnen financiële processen en de administratieve inrichting van budgetten;

  • Het leveren van een onafhankelijk advies over financiële beleidskaders, beheerplannen en investeringsaanvragen;

  • Het opstellen van een eindrapportage met bevindingen en aanbevelingen ter verbetering van de financiële sturing en transparantie;

  • De gemeente beoordeelt enkel het opgeleverde werk op resultaat;

  • De opdrachtnemer werkt niet structureel samen in een team, maar stemt af waar nodig.

TE BEHALEN RESULTAAT:

  • Heldere financiële rapportages met een onderbouwde analyse en toetsing van begrotingen en jaarstukken, inclusief advies over mogelijke optimalisaties;

  • Verbeterde financiële sturing door middel van concrete adviezen voor het versterken van de financiële beheersing binnen het fysieke domein;

  • Efficiëntere processen door een uitgewerkt voorstel voor de optimalisatie van financiële processen en de administratieve inrichting van budgetten;

  • Transparant risicobeheer met inzicht in financiële risico’s en aanbevelingen om deze beheersbaar te maken.

Organisatie

Geef een impuls aan het team Financiën en Control van de gemeente Soest.

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Competenties

  • Plannen en organiseren;
  • Analytisch denkvermogen;
  • Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden;
  • Pro actieve houding;
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting, bedrijfseconomie, bestuurskunde of accountancy;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente;
  3. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de fysieke leefomgeving van een gemeente;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met P&C-cyclus (voorjaarsnota, kadernota, begroting etc.);
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met iFinanciën.
Gesprek

25 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.