Consultant TOPdesk

34008
Opdrachtnummer
34008
Opdrachtgever
Wetterskip Fryslân
Datum
3 Maart 2025 tot 30 Mei 2025
Uren per week
voor 27 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Friesland
Functie type
Consultancy, ICT en IT
Sluitingsdatum
14 Februari 2025
Verlengingsopties
Ja, 4x 3 maanden.

Wetterskip Fryslân

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Leeuwarden

Introductie
Voor het Wetterskip Fryslân zijn wij op zoek naar een Consultant TOPdesk.
Opdracht inhoud

Je gaat aan de slag met het optimaliseren van onze huidige TOPdesk-omgeving. Je richt je op het verbeteren van de inrichting, met speciale aandacht voor de Self Service Portal (SSP). Je werkt nauw samen met medewerkers van Wetterskip Fryslân, ketenpartners en externe partijen om TOPdesk zo efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk in te zetten binnen Wetterskip Fryslân.

Daarnaast wordt er van je verwacht dat je een bijdrage levert aan de doorontwikkeling van de applicatie om deze naar een hoger volwassenheidsniveau te brengen, met een focus op de ICT-processen Configuratiebeheer, Wijzigingsbeheer en Incidentbeheer.

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Ondersteunen en adviseren van de huidige functioneel beheerder TOPdesk bij het verbeteren van de inrichting van TOPdesk, met focus op incidentmanagement, changemanagement, assetmanagement, actiebeheer en de Self Service Portal;

  • Optimaliseren van de rechtenstructuur en accounts;

  • Configureren en doorvoeren van wijzigingen, inclusief workflows en formulieren;

  • Analyseren en verbeteren van meldingenbeheer, probleembeheer en rapportages;

  • Realiseren van koppelingen tussen TOPdesk en externe systemen;

  • Ontwikkelen van scripts om acties binnen TOPdesk te versnellen;

  • Opstellen van werkinstructies en ondersteunen van gebruikers;

  • Voeren van gesprekken met medewerkers om knelpunten en wensen te inventariseren en deze om te zetten naar concrete verbeteringen.

Organisatie

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Competenties

  • Klant- en servicegerichtheid;
  • Plannen en organiseren;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Omgevingsbewustzijn en netwerken;
  • Creativiteit en doorzettingsvermogen;
  • Goede frustratietolerantie en motiverend vermogen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een IT-gerelateerde richting;
  2. Je beschikt over minimaal 5,5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder van TOPdesk;
  3. Je hebt kennis van servicemanagement en ITIL-processen;
  4. Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  5. Je hebt ervaring met het implementeren en adviseren over TOPdesk in een organisatie;
  6. Je beschikt over vaardigheden in procesoptimalisatie en het bouwen van tegels en formulieren;
  7. Je hebt kennis van en ervaring met het automatiseren van processen in TOPdesk;
  8. Je beschikt over kennis van en ervaring met rapportages, selecties filters en koppelingen binnen TOPdesk;
  9. Je hebt kennis van en ervaring in het geven van trainingen aan huidige beheerders en gebruikers.
Gesprek

27 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.