Projectmedewerker Eigen Bijdrage Vluchtelingen Oekraïne (16-20 uur)

32672
Opdrachtnummer
32672
Opdrachtgever
Gemeente Pijnacker Nootdorp
Datum
6 Januari 2025 tot 4 Juli 2025
Uren per week
voor 18 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
23 December 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Pijnacker

Introductie
Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Projectmedewerker Eigen Bijdrage Vluchtelingen Oekraïne (16-20 uur).
Opdracht inhoud

Als projectmedewerker voer je de regie op de uitvoering van de opvang van vluchtelingen/Oekraïners. Je voert intakegesprekken met de vluchtelingen in samenwerking met maatschappelijke organisaties op het gebied van werk en inkomen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor deze doelgroep. Je hebt contact met de collega’s van de afdeling BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) over BOS, vestigen en verhuizen.

Concreet houdt dit het volgende in;

  • Je voert een eerste gesprek met de doelgroep en helpt ze met invullen van het inlichtingenformulier BSN en het aanvragen van een bankrekening;

  • Je beoordeelt aanvragen leefgeldregelingen en voert intakegesprekken. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren;

  • Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor alle voorkomende zaken;

  • Je verwerkt en registreert mutaties, zoals verhuizen, beëindigingen en terugvorderingen;

  • Je beoordeelt maandelijks of verstrekking van de leefgeldregeling rechtmatig zijn geweest;

  • Je informeert de doelgroep over allerlei voorzieningen die zijn opengesteld voor vluchtelinge, zoals de Rotterdampas, sport- en cultuurfonds, kinderbijlage, kindgebondenbudget en kinderopvangtoeslag;

  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het Sociaal Domein en bent intermediair naar andere (hulpverlenende) instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de client daar aanleiding toe geeft;

  • Je hebt intensief contact met cliënten om te ondersteunen bij zelfredzaamheid;

  • Je adviseert over arbeidscontracten en neemt waar nodig contact met de werkgever;

  • Je adviseert cliënten bij einde arbeid over voorliggende voorzieningen zoals WW uitkering en ziektewet;

  • Je informeert cliënten over hun verblijfstatus en beperkingen rondom medische zorg;

  • Je organiseert en presenteert voorlichtingsavonden voor werkgevers, vrijwilligers, cliënten en andere betrokkenen;

  • Je neemt deel aan regionaal overleg over de leefgeldregeling en andere zaken rondom Oekraïne.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Competenties

  • Plannen en organiseren;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Flexibiliteit;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  2. Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als Consulent Oekraïne in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente;
  3. Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met doen van verander voorstellen en het inrichten van werkprocessen op het gebied van nieuwe Regeling opvang ontheemden Oekraïne;
  4. Je hebt minimaal 6 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager werk & inkomen binnen een gemeentelijke instelling;
  5. Je beschikt over minimaal 2 afgeronde verdiepende opleidingen/ cursussen op het gebied van Participatie, Werk & Inkomen;
  6. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite, Civision en Key2burgerzaken.
Gesprek

Week 2 as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.