Privacy Officer (32-36 uur)

32442
Opdrachtnummer
32442
Opdrachtgever
Gemeente Apeldoorn
Datum
15 januari 2025 tot 31 maart 2025
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Juridisch
Sluitingsdatum
3 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Apeldoorn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Privacy Officer (32-36 uur).
Opdracht inhoud

De privacy officer ondersteunt de organisatie met de wettelijke verantwoordelijkheid om aan de privacy regelgeving te voldoen en zorgt mede voor bescherming van persoonsgegevens van klanten, burgers en medewerkers. Dit doet hij/zij op de volgende manier.

De privacy officer vertaalt het beleid naar richtlijnen voor deelonderwerpen. De PO adviseert de organisatie over de concrete uitwerking en biedt ondersteuning waar dat nodig is.

Je maakt deel uit van de afdeling Concernzaken. Dit bevordert een onafhankelijke positionering.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Je stimuleert het management om te handelen volgens de AVG en het nastreven van het door het college vastgestelde ambitieniveau;

  • Je ondersteunt bij het opstellen van Privacy Impact Assessments en verwerkingovereenomsten, op zodanige wijze dat deze ook daadwerkelijk totstandkomen;

  • Je bent in- en extern het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot privacy;

  • Je werkt samen met de FG. Je voorziet de Functionaris Gegevensbescherming zodanig van deze informatie op dat deze zijn rol zo goed mogelijk kan vervullen;

  • Je houdt het openbare verwerkingsregister bij en ziet erop toe dat verwerkingsovereenkomsten worden opgesteld. Desgevraagd assisteer je hierbij;

  • Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en het beheer van datalekken;

  • Je monitort de noodzakelijke en daadwerkelijk geïmplementeerde privacy maatregelen.

Competenties

  • helicopterview;
  • analytisch;
  • nauwkeurig;
  • onafhankelijk;
  • natuurlijk gezag;
  • verbindend;
  • teamplayer.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over minimaal HBO/WO werk- en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied privacy;
  3. Je beschikt over relevante werkervaring bij een gemeente;
  4. Je hebt kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens.
Gesprek

9 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.