Interim Manager

32437
Opdrachtnummer
32437
Opdrachtgever
DIenst Justitiële Inrichtingen (DJI)
Datum
3 februari 2025 tot 3 februari 2026
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Open
Regio
Flevoland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
16 december 2024
Verlengingsopties
Ja

DIenst Justitiële Inrichtingen (DJI)

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Almere

Introductie
Voor de DIenst Justitiële Inrichtingen (DJI) zijn wij op zoek naar een Interim Manager.
Opdracht inhoud

De interim manager draagt bij aan de optimalisatie en tijdelijke aansturing van de afdelingen Arbeid, Behandelrapportage, Materiële Dienstverlening, Maatschappelijk Werk en DMR/T&T. De focus ligt op het verbeteren van interne processen, het waarborgen van compliance en het faciliteren van een optimale dienstverlening richting patiënten. De interim manager werkt als zelfstandig adviseur, zonder gezagsverhouding, en rapporteert uitsluitend op basis van afgesproken resultaten en doelstellingen.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Analyseren en optimaliseren van werkprocessen op de afdelingen Arbeid, Behandelrapportage, Materiële Dienstverlening, Maatschappelijk Werk en DMR/T&T;

  • Ondersteunen bij de strategische herstructurering van afdelingen, waarbij specifieke aandacht wordt gegeven aan procesverbeteringen en resultaatgerichte werkwijzen;

  • Adviseren van de nieuw aan te nemen afdelingshoofden over de implementatie van nieuwe werkwijzen en het managen van veranderingen binnen hun teams;

  • Fungeren als sparringpartner voor het management zonder in een hiërarchische rol te functioneren;

  • Het deelnemen aan kliniek brede projecten, middenkadersessies en andere overleggremia, voor, bij en ten behoeve van de door Opdrachtgever gecontracteerde Derde;

  • Verzorgen van periodieke voortgangsrapportages met focus op behaald resultaat en kansen voor verdere optimalisatie;

  • Opleveren van rapportages met concrete aanbevelingen, opgesteld op basis van een externe analyse. De invulling van de rol dient onafhankelijk en zonder een structurele werkplek binnen de organisatie plaats te vinden;

  • Interim Operationeel management;

  • Het HR-management;

  • Stimulerend en veilig werkklimaat;

  • Het effectief en efficiënt inzetten van medewerkers en bedrijfsmiddelen binnen de kwaliteitsnormen;

  • Het optimaal benutten van verschillende kennis, ervaring en achtergronden van medewerkers;

  • Het laten zien van voorbeeldgedrag en het actief uitdragen van de kernwaarden;

  • Het vertalen van het jaarplan naar uitvoeringsniveau en het werk verdelen onder de medewerkers;

  • Het opstellen van managementinformatie om de voortgang van de afdeling inzichtelijk te maken;

  • Stimuleren van medewerkers om zich persoonlijk en professioneel te ontwikkelen en het wijzen van medewerkers op hun eigen verantwoordelijkheid;

  • Het stimuleren van medewerkers om zich persoonlijk en professioneel te ontwikkelen en het wijzen van medewerkers op hun eigen verantwoordelijkheid;

  • Overdragen van de operationele verantwoordelijkheid van de afdeling(en) ingeval sprake is van een geschikte interne kandidaat.

Organisatie

Het Inkoop Uitvoeringscentrum van Dienst Justitiële Inrichtingen is een uitvoeringsorganisatie onder het ministerie van Justitie en Veiligheid en zal deze Nadere offerteprocedure begeleiden. Het IUC is verantwoordelijk voor inkoopprocessen en mini-competities voor Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI), het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), Dienst Justis (DJ), Justitiële ICT Organisatie (JIO) en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De kernwaarden van het IUC zijn klantgerichtheid en professionaliteit.

Competenties

  • Groepsgericht leidinggeven;
  • Analyseren en adviseren;
  • Resultaatgericht;
  • Organisatiesensitiviteit.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring bij DJI en de forensische zorg;
  2. Je hebt kennis van en ervaring met justitiële en forensische processen en kan dit aantonen aan de hand van werkervaring en/of opleiding;
  3. Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  4. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het leidinggeven aan veranderprocessen;
  5. Je beschikt over kennis van processen in de TBS zoals behandelrapportage, materiële dienstverlening, maatschappelijk werk, diagnostiek, therapie en arbeid en kan dit aantonen aan de hand van een afgeronde opleiding, training of werkervaring.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.