Adviseur Grondzaken (16-36 uur)

32429
Opdrachtnummer
32429
Opdrachtgever
Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen
Datum
2 januari 2025 tot 2 juli 2025
Uren per week
voor 26 uur per week.
Status
Open
Regio
Drenthe
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Bouw en Infra
Sluitingsdatum
19 december 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hoogeveen

Introductie
Voor de Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen zijn wij op zoek naar een Adviseur Grondzaken (16-36 uur).
Opdracht inhoud

In jouw rol van adviseur grondzaken ben jij voor de gemeente De Wolden en de gemeente Hoogeveen verantwoordelijk voor de realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden en geef je advies bij zowel uitbreiding- als inbreidingslocaties. Beide gemeentes kennen zowel actief als faciliterend grondbeleid. Jij bouwt mee aan de toekomst en ambities van De Wolden en Hoogeveen en probeert samen met ons het wonen en werken leuker en aantrekkelijker te maken. Je werkt onder andere mee aan de woningbouwopgave die beide gemeentes hebben voor de komende jaren. En je werkt samen met projectontwikkelaars, woningbouwcoöperaties, aannemers, inwoners, etc. Veel voorkomende taken en werkzaamheden zijn:

  • Realisatie van nieuwe woon- en werkgebieden (gebiedsontwikkeling);

  • Opstellen van (complexe) anterieure overeenkomsten;

  • Marktomstandigheden en wijzigingen in wet- en regelgeving bijhouden;

  • Samenbrengen van de verschillende interne en externe partijen;

  • Advisering bij aan- en verkoop van gronden;

  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvormingen;

  • Bijdrage leveren aan het opstellen van de nota grondbeleid;

  • Overige privaatrechtelijke werkzaamheden m.b.t. grondzaken.

Organisatie

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer.

Competenties

  • Analytisch;
  • Resultaatgericht;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerkingsgerichtheid.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
  2. Je hebt minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op als adviseur grondzaken/taxateur;
  3. Je bent beschikbaar op dinsdag en donderdag;
  4. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied gebiedsontwikkeling en grondzaken;
  6. Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het schrijven van collegevoorstellen, bestuurlijke memo’s etc;
  7. Je hebt aantoonbaar lidmaatschap van de Nederlandse vereniging van rentmeesters;
  8. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met onteigeningsrecht.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.