Procesmanager zero-emissieloket

32422
Opdrachtnummer
32422
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
20 januari 2025 tot 20 januari 2026
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management, Milieu en Groen
Sluitingsdatum
6 januari 2025
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Procesmanager zero-emissieloket.
Opdracht inhoud

V&OR/Stedelijk beheer/team Licht werkt aan de bouw en implementatie van het zero-emissieloket waarin ontheffingen kunnen worden aangevraagd voor toelating tot de zero-emissiezones van de Nederlandse gemeenten met zo’n zone. Dit landelijke loket wordt gebouwd door de gemeente Amsterdam op verzoek van de G4. Het loket is wel al actief, maar er is nog een aantal zaken dat moet worden geregeld. Tevens wordt het loket in 2025 uitgefaseerd vanwege de oplevering van het daarvoor bedoelde loket door de centrale overheid. Dat proces moet worden voorbereid en uitgevoerd in nauw overleg met de G4 en de andere deelnemende gemeenten en in nauwe samenwerking met de Rijksoverheid. Dit vraagt om grote kennis van zaken van de diverse ontheffingen, de werking van het loket, de wensen van de gebruikers/ beoordelaars van de ontheffingaanvragen en kennis van het landelijke speelveld.

JOUW WERKZAAMHEDEN:

  • Coördinatie van activiteiten en documenten die nodig zijn voor het afronden van de bouw en inrichting van het tijdelijke zero-emissieloket;

  • Contacten met het ontwikkelteam en andere betrokkenen;

  • Contacten met het team van behandelaars;

  • Aanspreekpunt voor de deelnemende gemeenten en betrokken organisaties;

  • Afhandeling van de diverse overeenkomsten en documentatie (privacyverklaringen, DPIA’s, verwerkersovereenkomsten, diensverleningsovereenkomsten;

  • Organiseren van de benodigde overleggen (G4, ministerie, RDW, SHPV, SPES, financieel beoordelingsbureau);

  • Borging van de afspraken binnen de Amsterdamse gemeentelijke organisatie;

  • Overdracht van het zero-emissieloket aan de RDW;

  • Afstemming met de diverse opdrachtgevers (R&D, G4, V&OR);

  • Dossiervorming.

Organisatie

V&OR/Stedelijk Beheer beheert in de gemeente Amsterdam een groot deel van de spullen op straat, zoals verhardingen, gemeentelijke tunnels, bruggen en kademuren, verkeerslichten, verkeersinformatiesystemen, openbare verlichting, enz. enz., in samenwerking binnen de directie met onder meer de beleidsafdeling en de afdeling Stadsregie/Verkeersmanagement, en buiten de directie met alle andere onderdelen van de gemeente die verantwoordelijkheden hebben in de openbare ruimte.

Voor het bereiken van de gemeentelijke doelen op het vlak van het verkeer, verkeersveiligheid, leefbaarheid en luchtkwaliteit beschikt de directie over een industrieel ICT-systeem dat de mobiliteitsketen van de gemeente ondersteunt, met een team van beheerders (10 fte) en een aantal softwareontwikkelaars.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Relatiebeheer;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau;
  3. Je bent in het bezit van een erkende hbo diploma;
  4. Je hebt aantoonbare kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams (overheid, markt, derden);
  5. Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met industriële ICT-systemen;
  6. Je hebt aantoonbare kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met het complexe communicatietrajecten;
  7. Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met milieu- en zero-emissiezones en de ontheffingsmogelijkheden voor voertuigen die niet aan de toegangsregelgeving voldoen, de processen erachter (samenwerkings-, dienstverlenings- en verwerkersovereenkomsten en leges);
  8. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het werken voor een G4-gemeente en ervaring met centrale overheidsorganisaties;
  9. Je beschikt over beheersing van het Nederlands op niveau C2;
  10. Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het VOR-IN-netwerk van de directie Verkeer en openbare ruimte;
  11. Je beschikt over ervaring met het samenwerken met rijksdienten, bij voorkeur RDW en ministerie en het ministerie I&W, en bekendheid met SHPV en SPES.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.