Kwartiermaker Inkoopdata (32-36 uur)

32344
Opdrachtnummer
32344
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
30 december 2024 tot 30 juni 2025
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair, Interim management
Sluitingsdatum
16 december 2024
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Inkoopdata (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Inkoop wordt binnen de gemeente Amsterdam steeds meer ingezet als instrument om de strategische doelstellingen en organisatieopgaven te realiseren. Vanuit Beleid en Strategisch advies wordt er dan ook komende jaren ingezet op het verder uitrollen van het categoriemanagement, het verstevigen van het inkopen met invloed (duurzaamheid, inclusie etc.) en het versterken van het contractmanagement. Dat betekent dat er steeds meer behoefte is aan sturingsinformatie op onrechtmatigheid, maar ook op doelmatigheid (denk aan realisatie duurzaamheid via inkoop)

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de 4- en 8 maandsrapportage en het opstellen van het onderzoeksbestand rechtmatige inkoopuitgaven. Op dit moment is deze rapportage met name gericht op de (on) rechtmatige inkoopuitgaven. Gezien de ontwikkeling naar doelmatig inkopen en het vraagstuk van inzicht en sturingsinformatie m.b.t. realisatie van ambities MVOI via het instrument inkoop ligt er een grote ontwikkelopgave.

Je maakt de inkoopdata begrijpelijk en toegankelijk zodat directies in staat zijn om te sturen en de gemeente helpt betere inkoopbeslissingen te nemen. Met de komst van een nieuw Financieel Management en Inkoopsysteem komt er een grote hoeveelheid data beschikbaar. Daarnaast worden er andere systemen gebruikt in de organisatie. Hier ligt er een belangrijke ontwikkelopgave om enerzijds de diverse informatiebronnen en systemen zo op elkaar aan te sluiten dat er een toekomst bestendige structuur ontstaat die volledige en betrouwbare data oplevert.

Anderzijds dient de functie van Inkoop Data Analist ontwikkeld en gepositioneerd te worden binnen de Gemeente Amsterdam. Het jouw taak om voor de toekomst een passend profiel op te stellen voor een Inkoop data analist en deze wegwijs te maken in de door jou ontwikkelde organisatie.

JOUW WERKZAAMHEDEN:

  • Je bouwt mee aan de professionele ontwikkeling van de Inkoopdata. Met je kennis van datastromen, rapportages, processen. Hierbij richt je de organisatie zo in dat er gerapporteerd kan worden op de rechtmatigheid en de doelmatigheid;

  • Je zoekt afstemming met de verschillende stakeholders over wensen en verwachtingen aangaande stuurinformatie en doet op basis daarvan verbeter- voorstellen;

  • Je beoordeelt de huidige data op volledigheid en kwaliteit en rapporteert daarover;

  • Je komt met verbetervoorstellen om de kwaliteit van de data en de databronnen te verhogen;

  • Je komt met een plan van aanpak voor de borging van de data in het gehele inkoop- en verantwoordingsproces;

  • Je implementeert het plan van aanpak en doet dit in samenwerking met de juiste stakeholders.

Organisatie

Als kwartiermaker Inkoopdata ben je onderdeel van het team Inkoop- en Financieel Beleid bij de afdeling Beleid en strategie. Deze afdeling valt onder De Directie Financiën en inkoop. Je werkt nauw samen met het team data van F&I.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Omgevingsbewust;
  • Samenwerken;
  • Relatiebeheer;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau;
  3. Je hebt aantoonbare ervaring als (inkoop-) data analist;
  4. Je beschikt over ervaring met het inkoop vak binnen de publieke sector;
  5. Je hebt aantoonbare G4 werkervaring;
  6. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement in een complexe omgeving;
  7. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring in de rol van kwartiermaker inkoopdata bij een gemeentelijke en bestuurlijke organisatie.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.