Beleidsmedewerker Welzijn

32322
Opdrachtnummer
32322
Opdrachtgever
Gemeente Hardenberg
Datum
1 januari 2025 tot 1 juli 2025
Uren per week
voor 26 uur per week.
Status
Open
Regio
Overijssel
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Zorg en Welzijn
Sluitingsdatum
16 december 2024
Verlengingsopties
3x6 maanden

Gemeente Hardenberg

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hardenberg

Introductie
Voor de Gemeente Hardenberg zijn wij op zoek naar een Beleidsmedewerker Welzijn.
Opdracht inhoud

Opdracht Als Beleidsmedewerker Welzijn ontwikkel je beleid op meerdere beleidsthema’s, zoals preventie, ouderen, eenzaamheid, mantelzorg en transformatie. Jouw werkdag is zeker divers te noemen; zo spar je bijvoorbeeld ’s ochtends met collega’s over de doorontwikkeling in het voorveld. En ga je ’s middags in gesprek met inwoners over de eenzaamheidsagenda. Je verdiept je hiervoor in diverse onderwerpen, maakt analyses en je brainstormt met collega’s. Je haalt er plezier uit om met deze data aan de slag te gaan en te komen tot kwalitatieve en kwantitatieve doelen. Ook als deze domein overstijgend zijn. Verder zoek (en versterk) je de samenwerking met diverse betrokken (welzijns)organisaties en instellingen. Samen ga je aan de slag om de sociale basis te versterken Hierbij heb je contact met inwoners om draagvlak te creëren. Daarnaast adviseer je het management en bestuur over de uitvoering van het beleid dat jij ontwikkelt; beleid dat goed uit te voeren is in de praktijk! Samenwerken en verbinden is een must in deze veelomvattende functie.

Jij hebt al veel werkervaring opgedaan binnen het Sociaal / Maatschappelijk Domein en bent goed bekend met de actuele thema’s. Hierdoor kun je prima omgaan met uiteenlopende politiek-bestuurlijke zaken en kunt bovendien op voorhand al goed de gevolgen van jouw beleid inschatten. Jij kunt in je werk prima zelfstandig uit de voeten. Je vindt het leuk om data te analyseren en de vertaalslag naar beleid te maken. Verder ben je duidelijk in je communicatie en prettig in de omgang. Als iemand begrijpt wat er nodig is voor het creëren en behouden van goede processen en relaties, dan ben jij het! Jij durft het gesprek aan te gaan en bent van nature een èchte verbinder.

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Competenties

  • Je hebt overtuigingskracht en een actieve, enthousiaste houding;
  • Je bent zelfstandig;
  • Je hebt politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je bent duidelijk in communicatie;
  • Je bent prettig in de omgang.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (senior) beleidsadviseur binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente;
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring met / kennis van de actuele ontwikkelingen op het gebied van welzijn en het voorliggend veld;
  3. Je hebt aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van WMO en/of gezondheidsbeleid binnen een gemeente (beschrijf dit separaat met een voorbeeld duidelijk in het cv);
  5. Je hebt een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting sociaal domein;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met beschikkingen en contracten alsmede accounthouderschap met externe partijen op het gebied van welzijn en preventie (beschrijf dit separaat met een voorbeeld in het cv);
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring met softwarepaketten Zaaksysteem, LIAS én iFinanciën/SAP.
Gesprek

Donderdag 19 december

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.