Functioneel specialist CLO

32321
Opdrachtnummer
32321
Opdrachtgever
Gemeente Apeldoorn
Datum
1 januari 2025 tot 31 maart 2025
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
13 december 2024
Verlengingsopties
3x3 maanden

Gemeente Apeldoorn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Functioneel specialist CLO.
Opdracht inhoud

Dit ga je doen Jij werkt als Functioneel Specialist aan de implementatie van de omgevingswet in de applicatie Centric Leefomgeving (CLO). Jij richt de applicatie in en zorgt dat de koppelingen tussen CLO, Djuma en Smartdocuments via de Enterprise Service Bus optimaal werken. Daarnaast maak je in Smartdocuments sjablonen zodat er documenten vanuit CLO gegenereerd kunnen worden. Onze eindgebruikers ondersteun jij door verstoringen op te lossen en (nieuwe) functionaliteiten in te richten. Als Functioneel Specialist zorg jij ervoor dat de systemen werken en dat we blijven vernieuwen.

Zo zijn we nauw betrokken bij alle processen die onder de omgevingswet, APV-vergunningen en vergunningen voor bijzondere wetten. Voor ons de taak om deze processen in de applicatie maximaal te ondersteunen. Zodat we de inwoners van Apeldoorn zo goed mogelijk kunnen bedienen. Het is van belang dat we op deze dienstverlening kunnen vertrouwen. En dat is waar jij in beeld komt!

Je werkt veel samen in het projectteam met de projectmanager, directe collega's van het cluster Publiek en Ruimte. Je bent een echte duizendpoot! Jij weet precies wat onze eindgebruikers nodig hebben, nog voordat ze het zelf weten. Hun wensen en jouw eigen inzichten vertaal je naar de juiste functionele inrichting van de applicatie. Je hebt hierin een adviserende, regisserende en deels uitvoerende rol.

Dit is een uitvraag naar aanleiding van een aflopende opdracht. De huidige inhuurkracht is gevraagd om te reageren op deze opdracht.

Verantwoordelijkheden Als Functioneel Specialist CLO heb je een aantal verantwoordelijkheden die in onderstaande rollen en kerntaken beschreven zijn:

Advies:

  • Adviseert teammanagers en key-users over een zo goed mogelijke aansluiting van de ingekochte ICT op de bedrijfsprocessen.
  • Signaleert risico’s, verbeter- en/of knelpunten en adviseert hierover en is regievoerder bij de implementatie van de oplossing
  • Kent de roadmap en releasenotes, weet welke effecten deze kunnen hebben op de bedrijfsvoering en bespreekt de impact hiervan met de klant.
  • Je bent goed in presenteren, het overtuigen van mensen en documentatie vastleggen.

De klant (alle medewerkers):

  • Eerste aanspreekpunt voor key-users en handelt functionele verzoeken van hen af, voor verstoringen zal dit bestaan uit het afhandelen in de 2e lijn. Je bent in ieder geval op de hoogte van het aantal verstoringen en probeert deze tot een minimum te beperken door instructie of aanpassing van de software.
  • In staat om te inventariseren welke behoefte er is bij de klant, vertaalt dat eventueel in een functioneel ontwerp en configureert het systeem naar deze behoefte en doet verbetervoorstellen
  • In staat om het aangeboden werk te prioriteren en dit met de klant te overleggen, zo nodig pas je de prioritering op verzoek van de klant aan.

Relatiebeheer:

  • Zet wijzigingsverzoeken uit richting leverancier en bewaakt de voortgang daar op en koppelt de voortgang vanuit jezelf periodiek terug aan de indiener en weet te escaleren wanneer dat nodig is.

Uitvoering en implementatie:

  • Inhoudelijke problemen en verstoringen met impact bespreek je met de senior binnen je domein.
  • Verantwoordelijk voor het testen in acceptatie en regisseur van testen in productie, schat de impact van bevindingen in en legt deze voor aan de eigenaar
  • Opzetten en toewijzen van rapporten, menu’s en gebruikersrechten (autorisatiebeheer)

Organisatie

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Functioneel Specialist die in ons team Functioneel Beheer het cluster Publiek en Ruimte tijdelijk komt versterken.

Team Functioneel beheer cluster Publiek en Ruimte bestaat uit negen bevlogen collega's die zich samen sterk maken om de applicaties binnen het Publieke en Ruimtelijke domein goed te bedienen.

Competenties

  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je kan de wensen van de klant vertalen naar oplossing in de applicatie;
  • Je hebt overtuigingskracht;
  • Je bent nauwkeurig;
  • Je bent proactief en kan zelfstandig met zaken aan de slag.

Eisen en wensen

  1. Je hebt een HBO werk/ denkniveau;
  2. Je hebt aantoonbare ervaring met koppelingen tussen CLO, een zaaksysteem zoals Djuma en documentcreator zoals SmartDocuments via een Enterprise Service Bus;
  3. Je hebt aantoonbare ervaring met creëren van sjablonen in een documentcreator zoals smartdocuments voor documenten die vanuit CLO worden gegenereerd;
  4. Je hebt aantoonbare ervaring met inrichten van processen in CLO;
  5. Je hebt proceskennis van omgevingsvergunningen en APV vergunningen;
  6. Je hebt minimaal 1 dag per week samen met de functioneel specialisten op kantoor;
  7. Je hebt als functioneel beheerder (of functioneel specialist) 3 of meer jaar ervaring met werken bij een gemeente;
  8. Je hebt ervaring met Topdesk, het systeem voor het melden/afhandelen van incidenten.
Gesprek

Donderdag 19 december

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.