Projectleider Telefonie

32320
Opdrachtnummer
32320
Opdrachtgever
Gemeente Hilversum
Datum
1 januari 2025 tot 1 juli 2025
Uren per week
voor 14 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Projectmanagement, Techniek
Sluitingsdatum
12 december 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 1 maand.

Gemeente Hilversum

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hilversum

Introductie
Voor de Gemeente Hilversum zijn wij op zoek naar een Projectleider Telefonie.
Opdracht inhoud

De gemeente Hilversum werkt vanuit een visie op dienstverlening 2024 aan producten voor burgers, bedrijven en instellingen. Een onderdeel hiervan is een goede telefonische bereikbaarheid als een van de kanalen van overheidscommunicatie. Om hieraan goede ondersteuning aan te geven moeten in 2024 twee softwarepakketten voor contact center en vaste/mobiele telefonie met Teams Phones worden geïmplementeerd. Tevens willen we de slagkracht van het contact center van team KCC verbeteren

Om dit projectmatig op te pakken zijn twee deelopdrachten (op verzoek beschikbaar) opgesteld:

  • Implementatie van gekozen contact center applicatie, die beschikt over Omnichannel functionaliteit en compatibel is met MS 365 Teams-telefonie;

  • Implementatie van kantoortelefonie op basis van MS 365 Teams Phones, zowel technisch.

Beiden op techniek zoals inrichting, werking, koppelingen, functioneel beheer en managementinformatie alswel organisatorisch. Denk hierbij aan proces-en rolafspraken, belcirkels en adoptie bij KCC en gebruikers.

De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum besluiten in december 2024 om over te gaan tot en lichte samenvoeging (hierna fusie). De bestuurlijke fusie staat gepland op 1 januari 2027 met daar aan voorgaande de ambtelijke fusie per 1 januari 2026. Om dit in goede banen te leiden is er een programma organisatie opgezet.

De fusie tussen de gemeenten Wijdemeren en Hilversum zal gevolgen hebben voor KCC diensten en dus voor telefonie van en naar burgers en organisatie. Het aandachtsgebied vergroot zich van 900 naar 1100 ambtenaren. De telefoniediensten van KCC en ambtenaren van het gebied Wijdemeren moeten op termijn ook overstappen naar de Hilversum werkwijze op telefonie. De beoogde projectleider moet samen met het programma voor ambtelijke fusie hiertoe met een voorstel komen

De gemeente Hilversum is op zoek naar een projectleider telefonie die samen met de opdrachtgever en de projectgroep om de twee genoemde deelopdrachten voor implementatie van nieuwe KCC applicaties alswel Teams Phones vorm te geven. In die rol ben je een goede sparringpartner naar de opdrachtgever en daar rapporteer je aan. Je zorgt samen met stakeholders en de projectgroep voor een goede projectvoering d.w.z. opdrachtformulier, inrichting project organisatie, overleggen en het bereiken van het resultaat.

Je begeleidt daarin het proces van het plan naar de realisatie, je werkt de route uit, zorgt voor de juiste implementatie en je houdt de kosten in de gaten. Je schakelt met collega’s en externe partijen zoals een software leverancier .In het project zorg je steeds dat de opdrachtgever en de organisatie, op de hoogte zijn. Goed kunnen plannen, prioriteiten stellen, snel schakelen en het scheiden van hoofd- en bijzaken komt dan ook goed van pas. Het werk voer je zelfstandig uit, maar je werkt wel nauw samen met anderen, zowel in- als extern. We zijn op zoek naar iemand met een breed netwerk, die bereid is hierin te investeren en zich hierin makkelijk beweegt.

Organisatie

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Projectmatig werken door goed te organiseren, plannen, termijnen in de gaten houden, aanspreken waar nodig;
  • Resultaatgericht;
  • Flexibel;
  • Verbindend;
  • Houdt de doelen waaraan het projectresultaat moet bijdragen, in het vizier.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  2. Je hebt minimaal 3 telefonie projecten geleid bij Nederlandse overheid in de afgelopen 5 jaar, waaronder bij minimaal één gemeente;
  3. Je bent aantoonbaar in het bezit van een IPMA of Prince2 certificaat;
  4. Je beschikt over aantoonbare kennis van en werkervaring met de landelijke VNG standaarden GT Vast, GT Mobiel, GGI Veilig en GT Connect;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring met zowel de technische als de organisatorische kant van telefonie projecten;
  6. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het technisch implementeren van Microsoft 365 Teams als telefonie-oplossing;
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring met het implementeren van Omnichannel-contact center oplossingen;
  8. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met adoptie trajecten hiervan bij KCC en organisatie.
Gesprek

17 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.