Juridisch adviseur/secretaris bezwarencommissie algemeen (24-32 uur)

32311
Opdrachtnummer
32311
Opdrachtgever
Gemeente Apeldoorn
Datum
1 februari 2025 tot 31 december 2025
Uren per week
voor 28 uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Juridisch, Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
20 december 2024
Verlengingsopties
2x6 maanden

Gemeente Apeldoorn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur/secretaris bezwarencommissie algemeen (24-32 uur).
Opdracht inhoud

Binnen de afdeling zijn drie vakgroepen actief:

  • juridisch advies
  • bezwaar en beroep
  • juridische kwaliteitszorg en opleiding

Je werkt in de functie van juridisch adviseur in de rol van secretaris binnen de vakgroep bezwaar en beroep

Als secretaris van de bezwarencommissie ga je vanuit de afdeling Juridische Zaken met name samenwerken met de collega’s secretarissen en de bezwarencommissie, kamer 1-algemeen. Daarbij ligt de focus op behandeling van bezwaarschriften over de Omgevingswet, handhavingszaken, APV-gerelateerde bezwaarzaken, Woo en Wegenverkeerswet.

Voor de opdracht ben je alle dinsdagochtenden fysiek beschikbaar alsmede 1 x per maand op donderdagmiddag/avond.

Naast een gedegen accurate en actuele inhoudelijke kennis in het bestuursrecht zien we ook graag dat je flexibel bent en je je snel aanpast aan veranderende situaties.

Verantwoordelijkheden Als secretaris van de bezwarencommissie ben je de drijvende kracht achter de commissie.

Je bereidt de hoorzittingen inhoudelijk voor en treedt tijdens de zitting op als secretaris. Na de hoorzitting stel je namens de commissie tijdig het advies op. Ook bewaak je de voortgang van de bezwaarprocedures.

Juridisch ben je breed inzetbaar. De focus ligt op het fysieke domein en algemene regelgeving, Je bent tevens inzetbaar bij pre-mediatongesprekken en ambtelijk horen.

Naar aanleiding van de procedures signaleer je knelpunten in beleid en adviseer je de commissie voor het doen van aanbevelingen.

Competenties

  • Je bent doortastend en besluitvaardig;
  • Je bent oplossingsgericht;
  • Je bent bestuurlijk sensitief;
  • Je bent organisatorisch sterk;
  • Je bent analytisch;
  • Je bent communicatief en op schrift sterk;
  • Je bent flexibel en accurate en actuele kennis op de genoemde rechtsgebieden.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde HBO- rechtenopleiding, dan wel WO-/masteropleiding rechtsgeleerdheid, bij voorkeur afgestudeerd op het bestuursrecht;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris binnen het bestuursrecht, met name het omgevingsrecht en aanverwante wetgeving, zoals APV -regelgevingen, Woo, subsidies, Wegenverkeerswet en AVG;
  3. Je bent alle dinsdagochtenden beschikbaar om fysiek aanwezig te zijn om locatie, alsmede 1 x per maand op donderdagmiddag/avond. En is daarnaast ook flexibel om op andere momenten fysiek aanwezig te zijn voor gesprekken met bezwaarden en overleggen met collega's;
  4. Je hebt in ieder geval kennis van het omgevingsrecht en kent de weg in de relevante wet- en regelgeving (Awb, APV-regelgeving en, Woo, subsidies, Wegenverkeerswet en AVG).
  5. Je hebt kennis van de Omgevingswet en bijbehorende AMvB’s;
  6. Je hebt ervaring met het werken met IBabs;
  7. Je hebt ervaring met het werken met Djuma;
  8. Je hebt ervaring met pre-mediaton gesprekken;
  9. Je hebt ervaring met ambtelijk horen.
Gesprek

Woensdag 8 januari

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.