Teamleider BAC Juridisch

32305
Opdrachtnummer
32305
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
13 januari 2025 tot 8 augustus 2025
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management, Juridisch
Sluitingsdatum
10 december 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Belastingdienst

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Teamleider BAC Juridisch.
Opdracht inhoud

De Teamleider binnen de Bezwaarschriftenadviescommissie (BAC) is verantwoordelijk voor de aansturing van een team van 20-25 medewerkers. In deze rol coördineer je de dagelijkse werkzaamheden, zorg je voor een goede werkverdeling en ben je verantwoordelijk voor het coachen en ontwikkelen van teamleden. Het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken, het bevorderen van een positieve teamcultuur en samenwerking met andere afdelingen vallen ook onder je taken. Als teamleider fungeer je als aanspreekpunt voor het team en adviseer je zowel het team als de organisatie op operationeel en personeelsgebied.

Daarnaast ben je betrokken bij procesoptimalisatie en projectmanagement. Je coördineert en verbetert werkprocessen binnen de afdeling om efficiëntie en effectiviteit te waarborgen. Dit vraagt om een flexibele en organisatiesensitieve benadering, aangezien je veranderingen en innovaties binnen de organisatie implementeert en zorgt voor de voortgang van (grootschalige) projecten. In samenwerking met je team analyseer je bestaande processen en initieer je verbetermaatregelen.

Je maakt deel uit van het managementteam (MT) en draagt bij aan de strategische doelstellingen van de organisatie. Je faciliteert de communicatie tussen teamleden en andere afdelingen, en rapporteert over de voortgang van projecten en teamresultaten. Als teamleider beschik je over juridische kennis, organisatiekunde en ervaring met projectmatig werken en verandermanagement, wat essentieel is voor de effectiviteit van de afdeling.

Organisatie

Toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens, meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. De komende periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen van de burger, het herstellen en mogelijk compenseren van burgers die getroffen zijn. Het herbeoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) die hiervoor is ingericht.

De UHT werkt met een onafhankelijke commissie voor bezwaarschriften, de Bezwaarschriftenadviescommissie (BAC). De BAC bestaat uit meerdere subcommissies van 1 voorzitter en 2 leden en een coördinerend voorzitter.

De onafhankelijke leden en voorzitters zijn bekend met het beleid van UHT en hebben hier tegelijkertijd voldoende afstand toe.

De adviescommissie heeft als taak het adviseren van de UHT over de te nemen beslissingen op aan haar door de UHT voorgelegde bezwaarschriften en, indien dat door de adviescommissie nodig wordt geacht, het horen van belanghebbenden.

Competenties

  • Ontwikkelen van medewerkers;
  • Omgevingsbewust;
  • Organisatie sensitief;
  • Netwerken;
  • Visie.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over WO werk- en denkniveau. Aantoonbaar middels een afgeronde studie rechtsgeleerdheid (master en Bachelor).
  2. Je hebt tenminste 10 jaar werkervaring in een leidinggevende functie waarvan 5 jaar werkervaring in (juridisch)projectmanagement, verandermanagement en affiniteit met organisatiekunde;
  3. Je beschikt over aantoonbare ervaring met het aansturen van vakinhoudelijke en ondersteunende professionals;
  4. Je hebt aantoonbare ervaring met het bijdrage aan (grootschalige ) projecten binnen een politiek- bestuurlijke omgeving;
  5. Je beschikt over ervaring met het opstellen van meerjarenplannen, implementatieplannen, richtlijnen en procedures;
  6. Je hebt ervaring met meerdere (verbeter)processen tegelijkertijd;
  7. Je beschikt over ervaring met het flexibel inspelen op veranderende situaties, bijvoorbeeld door het behalen van resultaten onder veranderende omstandigheden of het succesvol aanpassen van processen, prioriteiten of werkwijzen;
  8. Je hebt ervaring met het behalen vooraf vastgestelde resultaten;
  9. Je beschikt over ervaring met werken in een politiek gevoelige omgeving.
Gesprek

16 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.