Projectmanager Herinrichting IT- en applicatielandschap

32298
Opdrachtnummer
32298
Opdrachtgever
Cure Uitvoeringdienst B.V.
Datum
1 januari 2025 tot 1 januari 2026
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Brabant
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
13 december 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 12 maanden.

Cure Uitvoeringdienst B.V.

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Noord-Brabant

Introductie
Voor Cure Uitvoeringdienst B.V. zijn wij op zoek naar een Projectmanager Herinrichting IT- en applicatielandschap.
Opdracht inhoud

Cure wenst voor de herinrichting van haar IT- en applicatielandschap een projectmanager te selecteren, die ervaring heeft met het gelijktijdig aansturen van meerdere ICT-projecten. Naast projectplanning en -sturing wordt van de projectmanager kennis van / ervaring in de afvalbranche verwacht, een informerende rol richting het MT met betrekking tot automatisering, digitalisering en procesoptimalisaties, en een adviserende rol met betrekking tot de bijbehorende optimalisatie van bedrijfsonderdelen. In het geval van overschrijdingen van het budget of van tijd, buiten de marges, moet de projectmanager terug naar de opdrachtgever. De projectmanager bepaalt de inrichting van de projectorganisaties en is verantwoordelijk voor het resultaat en de doorlooptijd, de kwaliteit en het budget.

De uiteindelijke inzet van de projectmanager is afhankelijk van het definitieve besluit/goedkeuring van de directeur van Cure ten aanzien van de te realiseren projecten. Cure werkt in opdracht van de gemeenten Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard, dus moet er rekening gehouden worden met beslismomenten van het bestuur van Cure.

De beoogde projecten die in 2025 zullen aanvangen (met eventuele uitloop) onder de verantwoordelijkheid van de projectmanager vallen zijn:

  • Uitfaseren applicatie AfvalRIS (o.a. functionaliteit voor klachten & meldingen, adresbeheer, pasbeheer, chipbeheer, afvalstoffenbeheer, structurele en korte termijnplanning, realisatie uren, rekenregels voor looncomponenten);

  • Door middel van een overeen te komen Proof of Concept wordt bepaald of AfvalRIS zal worden vervangen door Ximmio en Checks;

  • Vervanging van de huidige externe salarisverwerker en het gebruik van diens Afas-applicatie;

  • Bestekvorming en aanbesteding leiden van de externe salarisverwerking en het gebruik van de Afas-applicatie van een externe salarisverwerker; implementatie van de CAO- en bedrijfseigen voorwaarden; datamigratie vanuit de huidige Afas-database; interfacing met de logistieke applicatie(s) en de grootboekadministratie (Exact Globe);

  • Optimalisatie van het beheer van wijkcontainers;

  • Uitfasering van de applicatie AWRS en diverse Excel-bestanden door integratie van hun functionaliteiten in RouteVision Suite;

  • Implementatie van een (of meerdere) asset management applicaties t.b.v. beheer van inzamelmiddelen, wagenpark, gebouwen en terreinen. het leiden van de bestekvorming en aanbesteding;

  • Vervanging van de huidige externe IT-dienstverlener;

  • Het leiden van de bestekvorming en aanbesteding.

Organisatie

Cure Uitvoeringsdienst BV is een 100% dochter van Gemeenschappelijke regeling Cure (hierna te noemen: Cure), een samenwerkingsverband van de gemeenten Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard. Zo’n 130 medewerkers zijn dagelijks in de weer om van ruim 150.000 huishoudens het afval in te zamelen. We legen niet alleen de grijze, groene en ondergrondse containers, maar zorgen ook voor de gescheiden inzameling van oud papier, kunststof en glas. Ook beheren we 4 milieustraten waar inwoners terecht kunnen met grof afval en klein chemisch afval.

Bij Cure zijn we er al een tijdje uit; afval is een grondstof voor iets nieuws. Samen willen we naar een afvalloze maatschappij. Daarom hebben we bij de bouw van onze nieuwe milieustraat en hoofdkantoor in Eindhoven veel hergebruikte materialen toegepast. Deze uitvalbasis voor onze medewerkers is een plek waar iedereen zich thuis en welkom voelt: open, transparant met deuren die altijd open staan. Passend bij de cultuur van onze organisatie.

Competenties

  • Communicatief;
  • Analytisch.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectmanager met de implementatie van nieuwe applicaties;
  2. Je beschikt over aantoonbare ervaring met de afstemming tussen opdrachtgever, projectleiders, toeleveranciers en gebruikers binnen een afvalinzamelbedrijf;
  3. Je beschikt over een afgeronde opleiding op academisch niveau;
  4. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager met de implementatie van nieuwe applicaties en Europese regelgeving m.b.t. aanbestedingen;
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met vigerende wet- en regelgeving die relevant is bij het managen van bovengenoemde projecten (denk bijvoorbeeld aan security, privacy, archief, gemeentelijke financiële verordeningen en de aanbestedingswet 2012).
Gesprek

20 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.