Interim Bestuurssecretaresse

32284
Opdrachtnummer
32284
Opdrachtgever
Gemeente Zoetermeer
Datum
13 januari 2025 tot 13 oktober 2025
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Open
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Administratief en Officemanagement
Sluitingsdatum
13 december 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Gemeente Zoetermeer

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Zoetermeer

Introductie
Voor de Gemeente Zoetermeer zijn wij op zoek naar een Interim Bestuurssecretaresse.
Opdracht inhoud

Als bestuurssecretaresse lever je een belangrijke bijdrage aan de stad Zoetermeer, je werkt immers dichtbij het bestuur. In deze functie zorg jij ervoor dat het college van burgemeester en wethouders optimaal gefaciliteerd wordt en de handen vrij heeft om goed in te spelen op de behoeften die in de stad leven. Jij zet jouw organisatietalent in voor het ontzorgen van de leden van het college van B&W. Je werkt nauw samen met het college, de andere secretaresses in het team, de bestuursadviseurs en de ambtelijke organisatie. Zo wordt de optimale support van het college gegarandeerd.

Je zorgt voor:

  • agendabeheer, correspondentie en het plannen van afspraken;

  • het doornemen van de agenda van de week met de bestuurder;

  • telefoonbehandeling, verzoeken aannemen en algemene informatie verstrekken;

  • organiseren en voorbereiden van vergaderingen en bijeenkomsten in samenwerking met de afdeling;

  • signaleren en communiceren van zaken waar het bestuur, directe collega's en de organisatie van op de hoogte moeten zijn;

  • het meedenken over het werkproces en bijhouden van ontwikkelingen in het eigen vakgebied.

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Competenties

  • Organiserend vermogen;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Gevoel voor verhoudingen;
  • Zorgvuldig;
  • Digitaal vaardig.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever;
  2. Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als bestuurs- of directiesecretaresse bij een gemeente;
  3. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse bij een 50.000+ gemeente;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met Digitaal samenwerken in Microsoft 365.
Gesprek

23 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.