Jij speelt als operationeel business owner een belangrijke rol in de vernieuwing en verbetering van de (digitale) dienstverlening, iets waar we binnen Toeslagen hard aan werken. Een steeds betere digitale interactie met burgers, daar draait het om.
Jouw doel:
Onze digitale voorzieningen door ontwikkelen en verbeteren, zodat het voor burgers gemakkelijk is om hun toeslagenzaken goed en eenvoudig te regelen. In de complexe context van continu veranderende wet- en regelgeving, (semi-) massale processen en (ICT-)techniek, zorg je ervoor dat de digitale dienstverlening voor toeslaggerechtigden optimaal wordt of blijft. Samen met de tactische en strategisch business owner zorg je voor een integrale vertegenwoordiging richting IV vanuit de business van Toeslagen.
Gaat het om de ontwikkeling van (geautomatiseerde) voorzieningen voor toeslaggerechtigden, dan ben jij de vertegenwoordiger oftewel businessowner en ben je verantwoordelijk voor het behartigen van het burgerbelang bij de ontwikkeling van de voorziening. Denk aan het beschrijven, toelichten en specificeren van de gevraagde functionaliteit voor de IV en het prioriteren ervan ten opzichte van andere gewenste functionaliteiten en regie voeren op de daadwerkelijke totstandkoming. In deze rol stem je af met de verschillende functionarissen en afdelingen. Denk aan productowners, de productmanager, de andere businessowners, portfoliomanagement, businessarchitecten en ontwerpers. Hierbij werk je samen met specialisten op het gebied van interactie, communicatie en gedrag. Als operationeel business owner ben je dus op inhoudelijk en technisch vlak verantwoordelijk om een goed product of een goede dienst neer te zetten.
Verder stuur je op de verbetering van de functionaliteit van de digitale dienstverleningskanalen, zoals Mijn Toeslagen, de app Kinderopvangtoeslag, het Kennisnetwerk en (toekomstige) andere kanalen. Daartoe geef je en begeleid je opdrachten aan bouwteams. Tot slot is het jouw verantwoordelijkheid om verschillende stakeholders te informeren over de aanpassingen en wijzigingen.
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment en cultuur door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.
Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.
Zsm na sluiting.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.