Projectleider Implementatie systeem Sociaal Domein

32261
Opdrachtnummer
32261
Opdrachtgever
Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen
Datum
2 januari 2025 tot 1 juli 2025
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Drenthe
Functie type
Projectmanagement, Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
11 december 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hoogeveen

Introductie
Voor de Samenwerkingsorganisatie de Wolden Hoogveen zijn wij op zoek naar een Projectleider Implementatie systeem Sociaal Domein.
Opdracht inhoud

Opdracht De SWO heeft in 2024 een aanbesteding uitgevoerd voor de vervanging van het huidige systeem dat in het sociaal domein wordt gebruikt. Op dit moment is dit nog Civision Samenleving. De aanbesteding is gewonnen door Blinqt met het product X-Works.

We zitten nu midden in de implementatie, die bestaat uit onderdelen als een technische implementatie en een conversie maar daarnaast spelen ook zalen als standaardisatie en adoptie. Met name de laatste aspecten spelen een steeds belangrijkere rol bij het succesvol implementeren van nieuwe systemen binnen de SWO. Verder zijn we nu bezig met het eerste domein, inkomensvoorziening. Daarna volgen de andere twee domeinen (Jeugd en WMO).

Gezien de complexiteit van deze (verander)opdracht hebben we ervoor gekozen om hiervoor een externe projectleider aan te trekken.

Organisatie

Organisatie Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Competenties

  • Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in reële kansen en oplossingen;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie en ook richting onze leverancier;
  • Je bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen;
  • Je bent een verbinder tussen ICT en de klantdomeinen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een aen afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement in de afgelopen 10 jaar;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring als projectleider van ICT migraties bij een gemeente (infrastructuur/ applicaties);
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
  5. Je hebt minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente;
  6. Je hebt aantoonbare didactische vaardigheden als trainer/ coach ivm standaardisatie en adoptie;
  7. Je bent in het bezit van Prince 2 Foundation certificaat.
Gesprek

Maandag 16 december

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.