Juridisch adviseur/ Secretaris bezwaarschriftencommissie

32191
Opdrachtnummer
32191
Opdrachtgever
Gemeente Arnhem
Datum
16 december 2024 tot 30 mei 2025
Uren per week
voor 16 uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Juridisch
Sluitingsdatum
13 december 2024
Verlengingsopties
Ja, tot maximaal 31 december 2025

Gemeente Arnhem

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Arnhem

Introductie
Voor de Gemeente Arnhem zijn wij op zoek naar een Juridisch adviseur/ Secretaris bezwaarschriftencommissie.
Opdracht inhoud

ls secretaris ondersteun en adviseer je de onafhankelijke algemene bezwaarschriftencommissie. Je bewaakt de procedures met betrekking tot de behandeling van bezwaarschriften en je adviseert over de ontvankelijkheid. Je bereidt de zittingen inhoudelijk voor en je neemt deel aan de vergaderingen die plaatsvinden op dinsdag of vrijdag. Vanwege een piek in het aantal zaken voor de commissie, verwachten we in uiterlijk 6 maanden met extra zittingen deze te kunnen behandelen.

Na een zitting formuleer je de (concept)adviezen van de commissie. Dit is je kerntaak. De bezwaarschriftencommissie behandelt bezwaren op alle publiekrechtelijke rechtsgebieden met uitzondering van belastingrecht. De bezwaarschriftencommissie in de rol van klachtencommissie behandelt ook klachten over de sociale wijkteams. Daarnaast wordt ook regelmatig een audit uitgevoerd op bepaalde thema’s van bezwaren die normaal gesproken die via ambtelijk horen worden afgehandeld. Daarmee wordt een consistente wijze van besluiten bewaakt.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Voorbereiding zitting (vraagpuntennotitie maken voor de commissieleden, conceptadvies opstellen);

  • Zitting begeleiden, adviseren commissieleden (tijdens de zitting wordt een geluidsopname gemaakt dat dient als verslag);

  • Advies schrijven, en laten vaststellen door de commissie.

Organisatie

Binnen de afdeling Juridische Zaken ga je aan de slag in een team van enthousiaste professionals. Wij werken in teams, zoals: bezwaar- en beroep procedures, juridisch advies, juridisch control (kwaliteit van het handelen van de gemeente op juridisch gebied) en administratief-juridische ondersteuning. In deze functie werk je nauw samen met drie andere secretarissen, waarbij de ongeveer wekelijkse commissievergaderingen onderling worden verdeeld. Het team secretarissen bestaat uit drie juridisch adviseurs.

Competenties

  • Je bent kritisch op het werk en neemt niet zomaar iets als vanzelfsprekend aan. Je stelt vragen om vanuit verschillende invalshoeken tot de kern te komen;
  • Je werkt zowel zelfstandig als in teamverband;
  • Met jouw klantgerichtheid en inzicht in bestuurlijke verhoudingen weet je je adviesvaardigheden goed in te zetten.

Eisen en wensen

  1. Je hebt Wo (master) werk- en denkniveau;
  2. Je hebt 3 jaar relevante ervaring als juridisch adviseur opgedaan in de afgelopen 7 jaar;
  3. Je beschikt over een afgeronde opleiding Rechtsgeleerdheid;
  4. Je hebt minimaal 1 jaar ervaring opgedaan met het algemeen en bijzonder bestuursrecht, kennis van het ruimtelijk bestuursrecht of van het sociaal recht opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  5. Je hebt additioneel affiniteit met het arbeidsrecht.
Gesprek

19 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.