Proces Manager IT (36-40 uur)

31685
Opdrachtnummer
31685
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
9 december 2024 tot 30 mei 2025
Uren per week
voor 38 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT, Interim management
Sluitingsdatum
26 november 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Kadaster

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Proces Manager IT (36-40 uur).
Opdracht inhoud

Het Kadaster staat aan de vooravond van een ingrijpende verandering waarbij een groot deel van de infradiensten opnieuw aanbesteed is alsmede de samenwerking met onze externe-SIAM leverancier. Als Proces Manager kom je te werken in het Hybride SIAM team van het Kadaster binnen de Directie BOI (Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie). Je bent hierbij verantwoordelijk voor het aansturen van meerdere externe IT leveranciers voor levering van gecontracteerde (applicatie)diensten. Je onderhoudt contacten met onze interne klanten binnen de Directies BOI, ODR en DGV (waaronder de DevOps teams, de Productmanagers en Productowners).

Concreet: je opereert op operationeel/tactisch niveau, waar nodig adviseer je op strategisch niveau. Je bent inzetbaar op verschillende vlakken (Incident, Change, Problem, Config enz) binnen het Hybride SIAM team. Je bent dan ook M-shapped en flexibel inzetbaar op deze verschillende SIAM / ITIL processen. Ook Service Level Management heeft geen geheimen voor je. Je werkt samen met verschillende grote IT leveranciers en met de interne IT-organisatie om wensen te vertalen naar goede oplossingen die passen in de IT-strategie. Je werkt nauw samen met de verschillende stakeholders in je werkveld.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • onderhoudt klant- en leveranciersrelaties, waarbij je primair fungeert als aanspreekpunt voor ‘jouw’ ICT-leveranciers;

  • draagt zorg voor het identificeren, formuleren, afstemmen en vastleggen van dienstverlening;

  • ontwerpt processen en implementeert deze doet verbetervoorstellen en rapporteert hierover;

  • participeert in projectgroepen en bent in staat tijdig in te spelen op de huidige en toekomstige verwachtingen en technische mogelijkheden;

  • presenteert de bereikte resultaten, doorgevoerde verbeteringen en nieuwe inzichten.

Organisatie

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Competenties

  • Teamspeler;
  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • In staat om effectief en klantgericht te communiceren met zowel interne als externe stakeholders;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Eisen en wensen

  1. Je hebt hbo-werk- en denkniveau, bij voorkeur IT gerelateerd;
  2. Je beschikt over minimaal 3 jaar kennis en ervaring op het gebied van ITSM;
  3. Je bent ITIL V4 gecertificeerd;
  4. Je hebt minimaal 3 jaar praktijkervaring als proces manager binnen een organisatie met 1500+ eindgebruikers;
  5. Je bent SIAM Foundation gecertificeerd;
  6. Je beschikt over werkervaring in een SIAM ecosysteem is een pré;
  7. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het onderhouden van leverancierscontracten;
  8. Je beschikt over kennis van en ervaring met Agile weken;
  9. Je hebt ervaring met ServiceNow is een pré.
Gesprek

3 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.