Manager Projectbeheersing. (24-32 uur)

30457
Opdrachtnummer
30457
Opdrachtgever
Rijksvastgoedbedrijf
Datum
4 November 2024 tot 4 November 2025
Uren per week
voor 28 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Projectmanagement
Sluitingsdatum
11 Oktober 2024
Verlengingsopties
2 opties van elk maximaal 12 maanden

Rijksvastgoedbedrijf

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Den Haag

Introductie
Voor het Rijksvastgoedbedrijf zijn wij op zoek naar een Manager Projectbeheersing. (24-32 uur).
Opdracht inhoud

Project

De verbouw van de rechtbank, flexwoningen voor statushouders, de renovatie van het Binnenhof, nieuwbouw van een Rijkskantoor, Defensie objecten en programma’s voor landelijke projecten van vastgoedbeheer. Aansprekende projecten waarbij we werken met het Integraal Projectmanagementmodel (IPM).

De manager projectbeheersing maakt binnen het IPM-team onderdeel uit van onderstaand programma:

Opwaarderen van (groot-)keukens in gebouwen van het Ministerie van Defensie. Het werk omvat het op grote schaal landelijk opwaarderen van (groot-)keukens zodat deze weer voldoen aan bestaan hygiëne eisen en weer aansluiten op de actuele behoefte van de gebruikers.

Opdrachtomschrijving

De IPM-rol van Manager Projectbeheersing wordt stevig gepositioneerd binnen het IPM-team van projecten en binnen de organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf. De manager projectbeheersing werkt hierbij op een gelijkwaardige manier samen met de andere IPM-rolhouders en collega experts. ‘Samenwerken op basis van vertrouwen’ past bij de manager projectbeheersing, hierbij worden de zaken met een open houding en een veelzijdige blik benaderd.

De Manager Projectbeheersing is onderdeel van een complex en dynamisch speelveld en demarqueert en communiceert helder welke verantwoordelijkheden hij/zij heeft op basis van het IPM Kader van het Rijksvastgoedbedrijf. Hierbij stelt de manager projectbeheersing zicht onafhankelijk op. Ook worden de volgende elementen proactief bewaakt: de scope van het project, de beheers aspecten geld, tijd, risico’s, kwaliteit en informatie. De manager projectbeheersing heeft ruime kennis van en ervaring met deze werkvelden met bijbehorende methoden en systemen. Er wordt intensief samen gewerkt met experts en kaderstellers vanuit de brede organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf.

De manager projectbeheersing heeft als thuisbasis de sectie Projectbeheersing en vormt een hecht team met de collega Managers Projectbeheersing. Kennis en ervaringen worden uitgewisseld en er wordt actief bijgedragen aan doorontwikkeling van het vakgebied projectbeheersing.

Denk hierbij aan het inzetten van deskundigheid voor het ontwikkelen van methodieken, formats en werkprocessen voor het opstellen van voortgangsrapportages, een risicodossier, een projectbegroting of een integrale projectplanning.

Naast bovenstaand voer je ook onderstaande werkzaamheden uit, te weten:

  • Het opstellen van kwartaal- en jaarvoortgangsrapportages inclusief financieel overzicht t.b.v. opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement;
  • Het afstemmen met de opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement m.b.t. Spoedeisende Vervangingen;
  • Het bieden van ondersteuning aan de Contract- en Technisch Managers in de regio’s;
  • Het i.s.m. PWA Padm. en Control actueel houden van mijlpalen, Planning bijdrage programmageld en honorarium in Oracle;
  • Sturen op de realisatie van de programma’s, dit verwerken in de Obeya van de Sectie Programma’s en Projecten Bebouwd Gebied en, indien nodig, in dit overleg de Programmamanager waarnemen;

  • Verwacht wordt aanwezig te zijn bij bijeenkomsten/overleggen Sectie Programma’s en Projecten Bebouwd Gebied.

Organisatie

Organisatie & directie

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 12,4 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 94.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Directie Transacties en Projecten

De directie Transacties en Projecten is de schakel tussen het Rijksvastgoedbedrijf en de vastgoed- en bouwmarkt. Onder meer door de realisatie van (her)ontwikkeling en de verbouwing of verkoop van vastgoed voeren wij de strategie uit van het Rijksvastgoedbedrijf. Daarnaast richten we ons op contractonderhandelingen en bestemmingswijzigingen van vastgoed. De directie bestaat uit de afdelingen Verkoop, Verhuur en Taxaties, Inkoop en Contractmanagement, Architectuur en

Techniek en de afdelingen Projecten 1 en 2.

Competenties

  • Je hebt doorzettingsvermogen;
  • Je hebt een helikopterview;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je hebt een analytisch vermogen;
  • Je kan samenwerken;
  • Je kan schriftelijk en mondeling communiceren;
  • Je neemt initiatief;
  • Je beschikt over klantgerichtheid;
  • Je beschikt over nauwkeurigheid.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal hbo-werk- en denkniveau en beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van financiën, economie, bedrijfskunde, civiele techniek en/of bouwkunde;
  2. Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als manager projectbeheersing waarin hij/zij meerdere (meer dan 1) *multidisciplinaire projecten met een financiële grootte van 20 M€ of groter heeft uitgevoerd. Vanuit deze projecten is door de kandidaat ervaring opgedaan in de rol van Manager Projectbeheersing binnen een IPM model;
  3. Je verklaart dat je beschikbaar bent conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen); met als startdatum uiterlijk een kalendermaand na gunning opdracht;
  4. Je dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Toelichting: Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet;
  5. Je hebt ervaring als Manager Projectbeheersing;
    • Ervaring in de IPM-rol MPB binnen een IPM team
    • Ervaring met grote en multidisciplinaire* (meerdere disciplines) projecten in de utiliteitsbouw en/of buitenruimte.
    • De mate van ervaring met geïntegreerde contracten (DBFMO en/of UAV-GC);
    • Kennis van en ervaring met plannen, structureren en organiseren van een projectbeheersingsorganisatie;
  6. Je hebt ervaring met het aansturen en uitvoeren van taken binnen de werkvelden van een manager projectbeheersing en het zelf uitvoeren van taken:
    • Kennis van projectsturing methodes en systemen
    • Ervaring met het zelf uitvoeren: opstellen van een risicoanalyse en dossier, een planning in MS Project en/of het maken van een financiële analyse vanuit financiële systemen zoals Oracle.
    • De mate van ervaring met het in beheer hebben en sturen op verschillende dossiers tegelijkertijd zoals Geld, Risico’s en Planning;
  7. Je hebt ervaring met het realiseren van projectbeheersing waarbij de kaders niet altijd van tevoren helder afgebakend zijn:
    • De mate van ervaring met het motiveren van standpunten
    • De mate van ervaring met het bereiken van consensus binnen de organisatie
    • De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen de organisatie.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.