Business Proces Consultant

29722
Opdrachtnummer
29722
Opdrachtgever
SURF
Datum
14 oktober 2024 tot 14 april 2025
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Consultancy, ICT en IT
Sluitingsdatum
20 september 2024
Verlengingsopties
Niet bekend

SURF

Address with nr

Utrechtssestraat 2

Postcode

3400AA

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de SURF zijn wij op zoek naar een Business Proces Consultant.
Opdracht inhoud

Npuls is een achtjarig programma van Universiteiten van Nederland, de Vereniging Hogescholen, de MBO Raad en SURF. In het programma werken alle publieke mbo-scholen, hogescholen en universiteiten in Nederland samen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, de wendbaarheid van het onderwijs te vergroten én de digitale vaardigheden van docenten en lerenden te verbeteren.

Door samen op te trekken in de (ict-)organisatie van het onderwijs, het delen van kennis over onderwijs en het ontwikkelen en inkopen van leermaterialen, maken we het makkelijker om het onderwijsaanbod snel te vernieuwen, beter toegankelijk te maken en flexibel aan te bieden. Zo wordt het voor iedereen mogelijk om zich een leven lang te blijven ontwikkelen en zich in te zetten in de samenleving en voor de Nederlandse economie.

Het programma is start met de programmaonderdelen Digitale leermaterialen, Wendbaar georganiseerd onderwijs, Digitale sectorvoorzieningen en Kennisinfrastructuur. Daarnaast starten de pilothubs EdTech, Extended Reality en Studiedata en AI.

Wij zijn op zoek naar een ervaren en resultaatgerichte Proces Consultant om de interne dienstverlening te bewaken en telkens te optimaliseren. In deze rol ben je verantwoordelijk voor onderhouden en optimaliseren van de interne bedrijfsprocessen van het Npuls programma in samenwerking met ondersteunende diensten zoals IT, Facilitaire Zaken, Finance & Control, HR, Juridische Zaken, Inkoop, Security, en Privacy. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van de kwaliteit en effectiviteit van de interne dienstverlening.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Continue verbeteren: Beschrijven, beoordelen en actief bijdragen aan verbetering van interne bedrijfsprocessen, met een bijzondere focus op IT (kantoorautomatisering, CRM, intranet, projecttools). Dit doe je in nauw overleg tussen de leverende functies enerzijds en belangrijkste stakeholders in het programma anderzijds.
  • Brugfunctie: Fungeren als schakel tussen de verschillende interne leveranciers en de ontvangende partijen, waarbij je vragen vanuit het programma vertaalt naar concrete opdrachten en hierover duidelijke afspraken maakt met de leverende partijen.
  • Bewaking & opvolging: Monitoren van de naleving van de gemaakte afspraken en bijsturen waar nodig om de dienstverlening te optimaliseren.
  • Escalatie: Wanneer afspraken niet worden nageleefd, weet je op de juiste manier druk uit te oefenen en indien nodig op tijd te escaleren, zonder hierbij de onderlinge relaties te schaden.

Eisen en wensen

  1. Je hebt aantoonbare ervaring in het analyseren en optimaliseren van bedrijfsvoeringsprocessen, bij voorkeur binnen een complexe organisatie met meerdere interne stakeholders;
  2. Je kunt zelfstandig complexe problemen van begin tot eind aanpakken en oplossen. IT-inzicht: Je hebt een goed begrip van IT-processen, met name kantoorautomatisering en samenwerkingsapplicaties zoals CRM-systemen, intranet, en projecttools. Je kunt deze kennis effectief inzetten om de brug te slaan tussen IT-leveranciers, IT-support en de business.;
  3. Je bent een echte verbinder en zoekt proactief contact met onze stakeholders, op alle niveaus binnen de organisatie;
  4. Je werkt resultaatgericht, bent daadkrachtig en werkt samen met het team om kort cyclisch verbeteringen door te voeren voor onze klanten. Je weet vragen en wensen helder te vertalen naar concrete acties en afspraken;
  5. Je beschikt over onderhandelingsvaardigheden: Je bent in staat om stevig te onderhandelen en duidelijke afspraken te maken zonder de onderlinge relaties te verstoren;
  6. Je hebt een probleemoplossend vermogen: Je bent proactief in het signaleren van mogelijke knelpunten en kunt snel en adequaat handelen om deze op te lossen.
Gesprek

Maandag 7 of dinsdag 8 oktober

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.