Digitale Voorzieningen - Informatieanalist (32-36 uur)

29273
Opdrachtnummer
29273
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
25 September 2024 tot 25 September 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
3 September 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend
Opdracht type input
Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Digitale Voorzieningen - Informatieanalist (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Als Informatie Analist ben je bezig met het analyseren van bedrijfsprocessen en informatiestromen voor Zaak- en Document Management binnen de gemeente Amsterdam. Je geeft je adviezen over benodigde software oplossingen om processen optimaal te ondersteunen. In deze veelzijdige rol heb je niet alleen kennis van ICT, maar verdiep je je ook in de gebruikers van de software. Je bent de schakel tussen de de gebruikersorganisatie en het i-Domein.

Als Informatie Analist maak je met je technische kennis de vertaalslag van Business naar IT. Hierbij is een goede communicatie met collega’s van belang. De agile werkende teams voor Zaak- en DMS krijgen via de Product Owner vanuit de business verzoeken om een bepaald proces te optimaliseren. Dan is het de taak van de Informatie Analist om, op basis van de domein architectuur voor Zaak- en DMS, te bepalen wat daar technisch voor geregeld moet worden. Je doet dat in afstemming en samenwerking met een solution architect. Zodra er duidelijk is welke technische verbeteringen gedaan worden, is het de taak van de Product Owner om dit in de praktijk te brengen.

Werkzaamheden

  • Mogelijke taken als Informatie Analist voor Zaak- en Document Management:
  • Richting geven aan IT-oplossingen door deze (mede) te ontwerpen;
  • In kaart brengen van informatiestromen;
  • Verbeteren van bedrijfsprocessen;
  • Uitvoeren van informatieanalyses.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Competenties

  • Je beschikt over omgevingsbewustzijn;
  • Je kan samenwerken;
  • Je bent goed in relatiebeheer;
  • Je neemt initiatief;
  • Je beschikt over resultaatgerichtheid.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je geeft in max 1A4 aan waarom jij de meest geschikte kandidaat bent;
  3. Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  4. Je hebt aantoonbare ervaring met Zaak- en Document Management;
  5. Je hebt minimaal 5 jaar aan kennis van en ervaring met Common Ground;
  6. Je hebt minimaal 8 jaar aan ervaring met Alfresco.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.000 tot maximaal € 5.700 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.