Procesontwerper

26358
Opdrachtnummer
26358
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
17 Juni 2024 tot 17 Januari 2025
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement, Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
23 Mei 2024
Verlengingsopties
Niet bekend
Opdracht type input
Detachering

Belastingdienst

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Procesontwerper .
Opdracht inhoud

Ministerie van Financiën (Belastingdienst)

  1. Inzicht hoe de (vernieuwde) processen verlopen met alle daarbij behorende aspecten m.b.t. hoe welke proces activiteiten worden uitgevoerd, waarmee (o.a. ict-ondersteuning / formats), wanneer en door wie (competenties + verantwoordelijkheden).
  2. Een uniforme beschreven basis om te komen tot werkinstructies voor de medewerkers die een rol hebben in de uivoering van de processen t.b.v. een uniforme werkwijze FIOD-breed.
  3. Een professionele procesbeschrijving maakt het mogelijk om verantwoordelijkheid te kunnen nemen en afleggen met 'hoe' de FIOD haar werk heeft ingericht / uitvoerd.
  4. Een uniform beschreven beschrijving van de processen t.b.v. het beheer van de processen. De impact van gewenste / opgelegde wijzigingen in het proces is snel inzichtelijk waardoor de continuiteit en actualiteit van het proces optimaal gewaarborgd kan worden.

Binnen de FIOD wordt gewerkt aan een vernieuwd primair proces. Deze is op hoofdlijnen bekend en zal dit jaar middels enkele initiatieven beproefd en uitgewerkt gaan worden. Het doel is om een gestructureerde en eenduidige procesbeschrijving te krijgen van het vernieuwde primaire proces. In deze procesbeschrijving staat beschreven hoe, waarmee, wanneer de activiteiten worden uitgevoerd en t.a.v. de beslismomenten o.a. wie, op basis waarvan en een besluit wordt genomen. Daarnaast wordt er een programma uitgevoerd om de ICT ondersteuning voor de FIOD te vernieuwen/verbeteren. Het nieuwe organisatieontwerp/procesontwerp moet input geven aan de architectuur van de vernieuwde ICT ondersteuning. Daarom wordt er voor gekozen om de procesontwerper toe te voegen aan het team architecten van dit programmma om zo de samenhang tussen de ontwikkelingen te borgen.

Organisatie

De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door en cultuur de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Competenties

  • Je kan analyseren;
  • Je kan netwerken;
  • Je kan samenwerken;
  • Je beschikt over creativiteit;
  • Je hebt communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
  • Je hebt organisatie sensitiviteit;
  • Je hebt overtuigingskracht;
  • Je beschikt over resultaatgerichtheid.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over kennis van informatiemanagement - Business Information Management Foundation;
  2. Je beschikt over een afgeronde HBO (3 jaar) opleiding;
  3. Je hebt ervaring met het ontwerpen van bedrijfsprocessen als basis voor een nieuwe organisatie inrichting (3 jaar);
  4. Je hebt ervaring met BPMN en procesmodelleertools, bijvoorbeeld Bizzdesign Enterprise Studio (3 jaar);
  5. Je beschikt over een Bachelor Bedrijfskundige Informatica, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Businessprocesmanagement;
  6. Je bent bekend met Business Proces Management;
  7. Je beschikt over een Lean-certificaat. Met Blackbelt als pre;
  8. Je hebt kennis van business architectuur, het architectuurproces binnen de Belastingdienst is een pré;
  9. Je hebt kennis van BPMN en Bizz Design Enterprice Studio;
  10. Je hebt ervaring met opsporingsprocessen wordt zeer op prijs gesteld;
  11. Je hebt ervaring in het opstellen van procesontwerpen is een pré;
  12. Je hebt ervaring met het houden en begeleiden van workshops, interviews, etc.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.