Senior Financieel Adviseur

26290
Opdrachtnummer
26290
Opdrachtgever
Gemeente Landsmeer
Datum
1 juli 2024 tot 1 januari 2025
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Finance
Sluitingsdatum
23 mei 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Landsmeer

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Landsmeer

Introductie
Voor de Gemeente Landsmeer zijn wij op zoek naar een Senior Financieel Adviseur.
Opdracht inhoud

De gemeente Landsmeer is op zoek naar een ervaren Senior Financieel Adviseur die verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen van financieel beleid en het adviseren van de beleidsafdelingen, managementteam en het College van B&W. De adviseur zal een sleutelrol spelen in het opstellen en ontwikkelen van de planning & control-documenten, zoals de begroting, tussentijdse rapportages en de jaarrekening.

  • Ontwikkelen en adviseren over financieel beleid en financiële strategieën;

  • Adviseren van het managementteam en het College;

  • Opstellen en analyseren van periodieke financiële rapportages en jaarrekeningen;

  • Adviseren en ondersteunen van de beleidsafdelingen en budgethouders bij financiële vraagstukken;

  • Implementeren van verbeteringen in financiële processen en systemen;

  • Leiden van specifieke projecten gerelateerd aan financiële vraagstukken binnen de gemeente;

  • Je levert gegevens voor de P&C cyclus en stelt de P&C producten op;

  • Je verwerkt de P&C producten in de financiële administratie en LIAS;

  • Je verricht werkzaamheden voor het opstellen van de jaarrekeningen, in het bijzonder de balansen en het balansdossier (t.b.v. de externe accountant);

  • Opstellen van periodieke rapportages.

Organisatie

Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid. Met het organisatie ontwikkelplan zijn we gestart om als organisatie in te spelen op veranderingen waarbij we investeren in onze medewerkers, die veel ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. Van onze medewerkers vragen wij dat zij actief meedenken en werken aan zowel de eigen ontwikkeling als die van de organisatie.

Hiertoe biedt de gemeente Landsmeer alle kansen om jezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe werkwijzen te ontdekken en te implementeren. Resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid, pro activiteit, verbinden en communicatie zijn hierbij onze sleutelwoorden.

Competenties

  • Je bent analytisch sterk;
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
  • Je bent een echte teamspeler;
  • Je beschikt over uitstekende adviesvaardigheden;
  • Je hebt een probleemoplossend vermogen;
  • Je hebt integriteit en ethiek hoog in het vaandel;
  • Je bent stressbestendig en optimistisch ingesteld.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en/of het controleren en/of opstellen van P&C producten van overheidsinstanties;
  3. Je beschikt over aantoonbare kennis en werkervaring met de BBV;
  4. Je bent in het bezit van een RA-titel (Registeraccountant);
  5. Je hebt aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie.
Gesprek

28 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.