Medior P&O adviseur (32-36 uur)

Opdrachtnummer
26278
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
3 juni 2024 tot 3 juni 2025
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, HRM
Sluitingsdatum
24 mei 2024
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Medior P&O adviseur (32-36 uur).

Opdracht inhoud

In de functie van HR adviseur voor de directie P&O werk je intensief samen met het Amsterdamse management en ben jij de sparringpartner en adviseur voor vraagstukken op het gebied van personeel en organisatie. Vanuit jouw kennis en expertise van het HR vak weet je wat er speelt in de business en adviseer je het management gevraagd en ongevraagd bij HR vraagstukken. Je bent in de meeste gevallen onderdeel van het MT op afdelingsniveau en zet je samen met het management in om de diverse organisatiedoelstellingen te realiseren. Als ervaren HR adviseur weet jij als geen ander wat er nodig is om ervoor te zorgen dat het management jouw adviezen opvolgt.

Je werkt nauw samen met de collega' s HR Adviseur en HR Business partner (HRBP).

JOUW WERKZAAMHEDEN:

  • Je signaleert, adviseert, neemt de regie en analyseert managementinformatie. Of het nu gaat over organisatie en formatie, reorganisaties, duurzame inzetbaarheid, W&S, teamontwikkeling of andere P&O speerpunten, samen met de HRBP en je collega HR adviseur(s) adviseer je het management op een betrouwbare en deskundige manier;

  • Je bent zichtbaar en toegankelijk voor het management, maakt de juiste afweging in urgentie en wanneer nodig bied je tegenspel;

  • Je adviseert de organisatie waarvoor je werkt en de (afdelings)managers bij alle P&O gerelateerde vraagstukken van hun afdeling en teams. Je weet wat er speelt en kan hierop inspelen, maar weet ook wanneer de kaders de grens bepalen;

  • Je zorgt ervoor dat het P&O beleid wordt uitgevoerd binnen de geldende wet- en regelgeving en compliance regels;

  • Fungeren als sparringpartner voor de HRBP;

  • Vanuit het HR-team kun je optreden als trekker of projectlid bij de realisatie van P&O opgaven, waarbij je dan zowel inhoudelijk adviseert als de voortgang van de resultaten monitort.

Organisatie

Directie Personeel en Organisatieadvies is binnen de Gemeente Amsterdam verantwoordelijk voor het opstellen én de uitvoering van P&O-beleid en P&O-wet- en regelgeving. De Directie P&O is de partner van directies en afdelingen van de gemeente Amsterdam en doet dit met gespecialiseerde collega’s in vijf afdelingen: HR Advies & Vitaliteit, Amsterdamse School, Carrière centrum, Processen, Informatie & Diensten (PID) en Beleid, Implementatie & Organisatieontwikkeling (BIO). In haar werkzaamheden is Directie P&O allround, innovatief en gedreven om de collega’s in de stad optimaal te ondersteunen met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening.

Competenties

  • Je bent omgeving bewust;
  • Je kunt samenwerken;
  • Je bent goed in relatiebeheer;
  • Je toont initiatief;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je hebt overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je bent in het bezit van een afgeronde HRM-opleiding op minimaal hbo-niveau;
  3. Je geeft in maximaal 1 A4 aan waarom je als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht;
  4. Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring de ontwikkelingen binnen het P&O vak en wat dat vraagt van de directie P&O als partner van de business;
  5. Je beschikt over aantoonbare ervaring met reorganisaties;
  6. Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en organisatieontwikkeling;
  7. Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met en kennis van in- en externe politieke, maatschappelijke en economische ontwikkelingen die impact hebben op de gemeentelijke organisatie en de directies die je adviseert.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.781 tot maximaal € 6.470 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.