Projectleider informatiemanagement voor de brandweer (24-32 uur)

25729
Opdrachtnummer
25729
Opdrachtgever
Veiligheids en Gezondheidsregio Gelderland Midden
Datum
3 juni 2024 tot 1 november 2024
Uren per week
voor 28 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
3 mei 2024
Verlengingsopties
Ja, 4x 6 maanden.
Opdracht type input
ZZP, Detachering
Introductie
Voor de Veiligheids en Gezondheidsregio Gelderland Midden zijn wij op zoek naar een Projectleider informatiemanagement voor de brandweer (24-32 uur).
Opdracht inhoud

Binnen de sector bedrijfsvoering is afdeling informatievoorziening en ICT (I&I) verantwoordelijk voor de informatievoorziening van VGGM.

Op het gebied van informatiemanagement liggen er bij de Brandweer diverse klussen. Jij pakt deze als projectleider op en zorgt ervoor dat ze tot een goed einde worden gebracht. Als projectleider informatiemanagement voor de brandweer ben je de spil tussen de brandweerorganisatie en ICT.

Samen met de adviseurs informatiemanagement ben je het aanspreekpunt voor afdelingsmanagers bij informatievraagstukken. In samenwerking met collega's binnen I&I vertaal je deze naar adviezen en/of projectvoorstellen.

Je gaat werken voor de Brandweer en wordt als het nodig is ook bij andere afdelingen ingezet. Je rapporteert aan de afdelingsmanager I&I.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Je analyseert werkprocessen en signaleert verbeteringen in relatie tot bestaande en nieuwe informatiesystemen en houdt hierbij rekening met (digitale) archivering, privacy en informatiebeveiliging en vigerende wet- en regelgeving;

  • Je bent de verbindende factor tussen de organisatie en ICT en werk goed met alle partijen samen;

  • Je zorgt dat ontwikkelingen/innovaties in het vakgebied toepasbaar worden binnen VGGM, waarbij je steeds helder maakt wat de meerwaarde is;

  • Je adviseert en ondersteunt meerdere projecten vanuit het perspectief van informatiemanagement;

  • In samenwerking met de adviseurs informatiemanagement, de architect(en), systeemeigenaren, adviseurs informatiebeveiliging, adviseur informatiebeheer en functioneel beheerders en andere stakeholder draag je actief bij aan beleidsvorming en verbetering van informatie gestuurd werken;

  • In samenwerking met het management zorg je voor prioritering en borging van projecten;

  • Ook neem je deel aan diverse (in- en externe) overleggen en ben je goed op de hoogte van de trends en ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement binnen het publieke domein. Op basis hiervan breng je jouw advies uit aan de belanghebbenden.

Organisatie

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in de regio Gelderland Midden en staan 24/7 klaar voor onze ruim 700.000 inwoners uit de 15 gemeenten. VGGM is een boeiende organisatie waar de hulpverlening voor Gelderland Midden samen komt. We blussen branden, reanimeren, vaccineren, voorkomen incidenten en doen nog veel meer voor onze inwoners

Competenties

  • Je bent politiek- en organisatie sensitief;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je bent verbindend en gericht op samen werken;
  • Je bent ondernemend en zelfstandig.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement (of aantoonbaar vergelijkbaar);
  2. Je hebt recent, in de periode 2019-heden, aantoonbaar ervaring opgedaan met de werkzaamheden van informatieadviseur of adviseur informatiemanagement;
  3. Je beschikt over recente, in de periode 2019-heden, ervaring met het leiden van projecten op het gebied van (complexe) informatievraagstukken en de vertaling hiervan in samenwerking met collega's naar passende oplossingen;
  4. Je hebt recent, in de periode 2019-heden, ervaring met het verbeteren/digitaliseren van bedrijfsprocessen en het aanpassen van gerelateerde informatiesystemen. Hierbij houdt je rekening met (digitale) archivering, privacy en informatiebeveiliging en vigerende wet- en regelgeving;
  5. Je hebt ervaring met het ontwikkelen, inrichten, verbeteren en voortdurend optimaliseren van de informatievoorziening in ondersteunende processen zodat afdelingen beter in staat zijn de organisatiedoelen te realiseren;
  6. Je beschikt over ervaring met het coördineren en begeleiden van vraagstukken op gebied van informatiemanagement. Aan te tonen met praktijkvoorbeelden (geef aan wat jouw rol was en wat je concreet hebt gedaan en bereikt);
  7. Je hebt werkervaring bij een overheidsorganisatie en daarmee zakelijk inzicht in processen van overheidsorganisaties. Geef concreet aan welke rol je had binnen welke organisatie.
Gesprek

14 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.