Bijzondere Projecten - Informatieadviseur (senior) (24-32 uur)

Opdrachtnummer
25692
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
20 mei 2024 tot 30 april 2025
Uren per week
voor 28 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten
Sluitingsdatum
1 mei 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Bijzondere Projecten - Informatieadviseur (senior) (24-32 uur).

Opdracht inhoud

De informatieadviseur zal de teams van de Uitvoeringsorganisatie Infrastructuur en Energie, adviseren over het informatiemanagement van hun project. Doel is informatie zo effectief (volgens de regels én volgens de wensen van het team) en zo efficiënt mogelijk (de best mogelijke werkafspraken) te verwerken. De Informatieadviseur zal zelf ook meehelpen in de uitvoering van het informatiebeheer. De informatieadviseur adviseert tevens over verbeteringen in IT en informatiebeheer. Onder andere door het in kaart brengen en realiseren van (nieuwe) informatiebehoeften/oplossingen vanuit (werk)processen.

Werkzaamheden

  • Controleren en vormgeven van de digitale dossiers in overleg met andere informatieadviseurs, de projectleider informatiebeheer en met de inhoudelijk verantwoordelijke medewerker(s) van het team/afdeling;
  • Verstrekken van informatie en fungeren als vraagbaak / eerste aanspreekpunt op het gebied van informatiemanagement (technologie, beveiliging en beheer) van een team of afdeling;
  • Trainen van nieuwe teamleden in samenwerking met onder andere Functioneel - Beheerders rond het juist opslaan en registreren van documentatie (on-the-job of klassikaal);
  • Beschrijven van afdelingsspecifieke werkafspraken passend binnen de kaders van het informatiebeheerplan van de directie Bijzondere Projecten (BP);
  • Motiveren van medewerkers tot goed informatiemanagement;
  • Ondersteunen / adviseren van managers/projectleiders bij het informatiebeheer van hun project;
  • Verantwoordelijk voor een goede begeleiding en advisering op gebied van informatietechnologie en informatiebeheer;
  • Verantwoordelijk voor het geven van een juiste vertaling van de opgestelde beleidsdocumentatie naar de praktische afdelingsspecifieke werkwijze(n);
  • Verantwoordelijk voor het op de hoogte houden van de stand van zaken aan de manager ICT/IV én projectleider informatiebeheer;
  • Goede samenwerking met de andere informatieadviseurs.

Organisatie

Gemeentelijke organisatie Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.

De opdrachtgever(s) De organisatie is verantwoordelijk voor de coördinatie van de voorbereiding en uitvoering van diverse infrastructurele en energietransitie projecten in de regio Amsterdam. Vanuit de stafafdeling ICT/IV wordt het informatiemanagement in deze projecten ondersteunt.

De directie Bijzondere Projecten is een directie die per 1 januari 2022 is gestart en voortkomt uit de voormalige directie Metro en Tram. Bijzondere Projecten is een uitvoeringsorganisatie en voert in opdracht van de stad en de regio complexe en risicovolle projecten uit. BP richt zich op de opgave (en het werkend krijgen van het resultaat), de omgeving en de uitvoering en heeft daarbij een transparante en slagvaardige werkwijze. Opgave van de organisatie Bijzondere Projecten is een organisatie in ontwikkeling. De opgave van de organisatie is daarmee tweeledig. Enerzijds projecten/programma’s succesvol realiseren en anderzijds het doorontwikkelen van de organisatie als uitvoeringsorganisatie. Momenteel zijn programma’s/projecten in portefeuille op het gebied van Openbaar Vervoer, de Energietransitie en op gebied van Tunnels.

Competenties

  • Je beschikt over omgevingsbewustzijn;
  • Je kan samenwerken;
  • Je bent goed in relatiebeheer;
  • Je neemt initiatief;
  • Je beschikt over resultaatgerichtheid;
  • Je hebt overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je geeft in max 1A4 aan waarom jij de meest geschikte kandidaat bent;
  3. Je bent in het bezit van een erkende hbo diploma;
  4. Je hebt tenminste 5 jaar aantoonbare ervaring met implementatie en gebruik van digitale documentmanagementsystemen;
  5. Je beschikt over een mobiele telefoon en laptop (met USB-C);
  6. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring binnen een projectorganisatie in een infrastructurele omgeving;
  7. Je hebt in het kader van informatiemanagement een rol gehad binnen infrastructurele/energie projecten met grotere omvang;
  8. Je hebt praktijkervaring met informatiemanagement bij diverse projectmanagementmethodes, zoals IPM, Prince2 of AgilePM;
  9. Je hebt ervaring met het werken in het informatiemanagement van een (bouw)ontwerp- en realisatieproces;
  10. Je hebt ervaring met informatiemanagement van project- en assetmanagement;
  11. Je hebt ervaring met implementeren en beheren van informatietechnologie (IT tools) in uitvoeringsprojecten;
  12. Je hebt ervaring met implementatie en ondersteuning van het gebruik van documentmanagementsystemen Decos Join en/of MS SharePoint;
  13. Je kent de archiefrichtlijnen en relevante wetgeving informatiebeheer en past deze toe in bouwprojecten.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 2.800 tot maximaal € 4.000 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.