Teamleider (32-36 uur)

Opdrachtnummer
25691
Opdrachtgever
GGD Amsterdam
Datum
13 mei 2024 tot 11 november 2024
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Administratief en Officemanagement
Sluitingsdatum
6 mei 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

GGD Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de GGD Amsterdam zijn wij op zoek naar een Teamleider (32-36 uur).

Opdracht inhoud

Opdrachtomschrijving Jij bent als manager bedrijfsvoering een belangrijke strategische partner voor het afdelingshoofd en managementteam Gezond Leven. Jij bent de rechterhand en businesspartner op de organisatie en ondersteuning van bedrijfsvoering. Je kijkt integraal vanuit de business van de afdeling naar bedrijfsvoeringsvraagstukken. Jouw proactiviteit en senioriteit in advisering is hierin van betekenis. Er ligt een forse taak betreft doorontwikkeling van de bedrijfsvoering op verschillende vlakken, we zijn o.a. druk bezig met in control komen op financiën en Informatievoorziening. Daarnaast zijn we topdesk aan het implementeren.

Als manager ben jij verantwoordelijk dat benodigde ontwikkelingen doorgang vinden. Je vertaalt hiertoe ambities vanuit het afdelings-MT naar je team en vanuit je team naar het afdelings-MT. We werken als collegiaal MT nauw samen, de belangen van bedrijfsvoering worden door collega's onderschreven en de afdelingsbelangen vormen mede onze prioriteiten.

Naast de afdeling zijn we ook onderdeel van de GGD- en Gemeente-organisatie, je vertaalt organisatieontwikkelingen naar de afdeling en behartigt afdelings- en GGD-belang in strategische en tactische overleggen.

Om de juiste stappen te zetten onderhoud je nauw contact met domeineigenaren, collega managers bedrijfsvoering, MT-leden van de afdeling en stakeholders binnen GGD en Gemeente. Je laveert tussen afdelingsbelangen en algemene belangen en probeert deze te verenigen in haalbare doelstellingen.

Naast inhoudelijke verantwoordelijkheid draag je ook hiërarchische verantwoordelijkheid voor een team van 15 medewerkers. Het team bestaat uit financials, adviseurs bedrijfsvoering, functioneel beheerders, een datamanager en managementondersteuners. Je stuurt hen aan, voert voortgangsgesprekken en coördineert het verzuim. Je organiseert het team effectief, weet de juiste prioriteiten te stellen en zorgt voor verbinding.

Deze functie betreft tijdelijke waarneming i.v.m. gedeeltelijke ziekmelding huidige manager. Jij bent als interimmer in ieder geval verantwoordelijk voor strategische advisering aan het afdelingshoofd en MT, het leidinggeven aan het team, de dagelijkse gang van zaken en je draagt verantwoordelijkheid voor een aantal van de hierboven genoemde ontwikkelingen. Je inhoudelijke portefeuille bepalen we in goed overleg met de zittende manager en kan mede bepaald worden o.b.v. jouw expertise.

Werkzaamheden

  • In afstemming met overige MT-leden prioriteren en laten uitvoeren van de reguliere werkzaamheden van het team
  • Verantwoordelijk voor het in controle komen en noodzakelijke doorontwikkeling - van de bedrijfsvoering, te beginnen met financiën en Informatievoorziening
  • Coachend leidinggevende incl P verantwoordelijkheid voor het team bedrijfsvoering (15 personen)
  • Vertegenwoordigen bedrijfsvoering afdeling Gezond Leven binnen GGD- en gemeentelijke organisatie
  • Gevraagd en ongevraagd adviseur van het afdelingshoofd/ MT op gebied van bedrijfsvoering

Organisatie

Gemeentelijke organisatie Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.

De opdrachtgever(s) De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

Als afdeling Gezond Leven zetten we samen in op preventie, het bevorderen en het beschermen de gezondheid van alle Amsterdammers en Amstellanders, waarbij we gezondheid opvatten in de breedste zin van het woord. Gezond Leven is dé kennis-, advies- en innovatieafdeling voor duurzame preventie en het creëren van gelijke kansen op gezondheid voor alle Amsterdammers en Amstellanders.

We hebben extra aandacht voor de meest kwetsbare groepen, waar de mogelijkheden voor het behalen van gezondheidswinst het grootst zijn. We werken vanuit positieve gezondheid, doen waar nodig onderzoek en sluiten aan bij de leefwereld van de Amsterdammers en Amstellanders in al hun diversiteit. Met en voor de inwoners werken we aan een gezonde sociale, fysieke en zorgomgeving.

Dit doen we middels een programmatische aanpak, met programma's zoals Gezonde en Kansrijke Start, Gezonde School, Mentale Gezondheid en Vitaal Ouder Worden maken we dagelijks impact. Op de afdeling werken op dit moment zo'n 210 medewerkers.

Competenties

  • Je hebt visie;
  • Je beschikt over omgevingsbewustzijn;
  • Je kan samenwerken;
  • Je kan coachen;
  • Je beschikt over resultaatgerichtheid;
  • Je beschikt over verantwoordelijkheid.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je geeft in max 1A4 aan waarom jij de meest geschikte kandidaat bent;
  3. Je beschikt over een WO Werk- en denkniveau;
  4. Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met strategische advisering op bedrijfsvoeringsvraagstukken';
  5. Je beschikt over minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring met meerdere bedrijfsvoerings-facettten;
  6. Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met veranderprocessen, processturing en projectmanagement;
  7. Je beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  8. Je beschikt over zowel een strategisch vermogen als een hands-on mentaliteit;
  9. Je hebt ruime ervaring in een 150000+ gemeentelijke organisatie;
  10. Je hebt ruime ervaring in (publieke) gezondheidszorg.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.800 tot maximaal € 6.500 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.