Implementatiemedewerker Programma Verbeteragenda Integriteit

Opdrachtnummer
25676
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
20 mei 2024 tot 31 december 2024
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Sluitingsdatum
29 april 2024
Verlengingsopties
6 maanden

Belastingdienst

Adres

X

Postcode

X

Plaats

Rotterdam

Introductie

Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Implementatiemedewerker Programma Verbeteragenda Integriteit.

Opdracht inhoud

De Douane wil een integere organisatie zijn en een veilige werkomgeving bieden aan de mensen die bij de Douane werken. Het uiteindelijke streven is om de medewerkers en de organisatie zoveel mogelijk te beschermen tegen ongewenste invloeden van buitenaf. Dit vormt een steeds grotere uitdaging: criminelen passen hun werkwijze continu en razendsnel aan. Eind 2021 is de Verbeteragenda Integriteit “Vertrouwd vooruit” tot stand gekomen. De Verbeteragenda is opgezet met het doel: De Douane en iedereen die bij haar werkt optimaal toe te rusten om integer te handelen en maximaal weerbaar te maken tegen integriteitsrisico’s en ongewenste beïnvloeding van buitenaf. Begin 2022 is een programmateam ingericht om de doelstellingen van de Verbeteragenda te realiseren. De Verbeteragenda heeft verschillende projecten waarbij een breed scala aan producten wordt opgeleverd. Deze producten dienen op de juiste manier geïmplementeerd en geborgd te worden in de Douane regio’s en landelijke directies. Een effectieve implementatie is bepalend voor het succes van de werking van de producten uit de Verbeteragenda. Voor deze brede implementatie wordt gekeken naar en rekening gehouden met de behoeften en verschillen tussen de regio’s en landelijke directies. De regio’s en landelijke directies verschillen namelijk in zowel cultuur als werkzaamheden. Er moet een implementatieplan worden opgesteld op basis van een inventarisatie van behoeften en effectieve communicatiemethode per regio en landelijke directie. De douane telt 8 regio’s en meerdere landelijke directies, met elk ander dagelijks werk en dus andere behoeften. Na de inventarisatie en afstemming met elke regio en landelijke directie zal het implementatietraject moeten worden uitgevoerd, dit vereist een hands-on aanpak. Jij bent, samen met de implementatiemanager en programmamanager, verantwoordelijk voor uitvoeren van de brede implementatie van de producten in de regio’s en landelijke directies. Je ondersteunt de implementatiemanager in voorbereidende werkzaamheden zoals het plannen, organiseren en voorbereiden van bijeenkomsten, het uitwerken en opstellen van presentaties, nota’s en andere documentatie die relevant zijn voor de implementatie van de producten. Samengevat ben jij verantwoordelijk voor;

  • Ondersteuning bieden binnen het programma Verbeteragenda Integriteit in algemene zin en in het bijzonder voor de implementatiemanager;
  • Het organiseren van afstemmings-overleggen en medewerkersbijeenkomsten in de regio’s en landelijke directies; - Agenda, stukken en besluitvorming voor overleggen voorbereiden;
  • Het voortouw nemen bij het schrijven, beheren en rapporteren van stukken over de implementatie in de regio’s en landelijke directies;
  • Het bijhouden van de planning en beantwoording van interne vragen;
  • Het opstellen van visueel aantrekkelijke presentaties en het presenteren voor grote groepen;

Competenties

  • Je kan plannen en organiseren;
  • Je bent communicatief sterk (mondeling en schriftelijk);
  • Je bent verbindend en initiatief nemen;
  • Je hebt overtuigingskracht (mondeling en schriftelijk);
  • Je kan conceptueel denken;
  • Je hebt bestuurlijke sensitiviteit.

Eisen en wensen

  1. Je hebt ervaring met het voorbereiden en ondersteunen van implementatietrajecten (projecten);
  2. Je hebt ervaring met het schrijven van rapportages, nota’s en nieuwsbrieven;
  3. Je hebt ervaring met het opstellen en vormgeven van presentaties;
  4. Je hebt in dit kader (ruime) ervaring met PowerPoint en evt. grafisch vormgeving;
  5. Je hebt eerder gewerkt in een bestuurlijke omgeving (bijv. Gemeente, Ministerie);
  6. Je hebt affiniteit met het dossier Integriteit;
  7. Je hebt aantoonbare ervaring in projectmanagement en / of implementatieprojecten. (projecten binnen Rijksoverheid pre);
  8. Je hebt ervaring met uitvoeringsopdrachten in een bestuurlijke context van de Rijksoverheid;
  9. Je hebt ervaring met communicatie- en presentatiemiddelen zoals Powerpoint en grafisch vormgeving;
  10. Je hebt ervaring met het organiseren van (grote) bijeenkomsten en workshops.
Gesprek

Zsm

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.200 tot maximaal € 6.200 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.