Projectleider WMEBV

Opdrachtnummer
25672
Opdrachtgever
Gemeente Zeist
Datum
3 juni 2024 tot 3 januari 2025
Uren per week
voor 16 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
30 april 2024
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.

Gemeente Zeist

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Zeist

Introductie

Voor de Gemeente Zeist zijn wij op zoek naar een Projectleider WMEBV.

Opdracht inhoud

Op 1 januari 2025 gaat de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) van kracht. De Wmebv regelt dat inwoners, bedrijven en andere belanghebbenden hun zaken met overheid digitaal kunnen afhandelen. Zij krijgen daarmee het recht om officiële berichten, zoals aanvragen voor vergunningen en bezwaarschriften, elektronisch aan het bestuursorgaan te zenden. Daarnaast verbetert hun rechtspositie in het digitale contact met de overheid.

De voorbereidende taken om aan de wet te voldoen zijn omvangrijk. Om deze reden zoeken wij een tijdelijke externe projectleider Wmebv om de huidige situatie in kaart te brengen, een plan van aanpak te maken inclusief implementatie.

JOUW WERKZAAMHEDEN:

  • In kaart brengen huidige situatie;

  • Opstellen van communicatieplan en plan van aanpak voor de organisatie;

  • Uitvoeren van het communicatieplan van plan van aanpak door sturing op acties, taken, middelen en tijd;

  • Besluit opstellen voor B&W welke voorkeurskanalen we als gemeente gebruiken.

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners.

Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen.

We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Competenties

  • Je bent zelfstandig;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent representatief en overtuigend;
  • Je toont leiderschap en hakt knopen door in overleg met de opdrachtgever.

Eisen en wensen

  1. Je hebt aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT projectmanagement of informatica;
  2. Je beschikt over minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van digitaliseringsvraagstukken binnen de lokale overheid;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van digitalisering van dienstverlening in het kader van Wet Modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv);
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met ITL, BISL, ASL, Prince2, Agile én/of scrum.
Gesprek

7 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.