HR Adviseur

Opdrachtnummer
25662
Opdrachtgever
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Datum
13 mei 2024 tot 13 november 2024
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, HRM
Sluitingsdatum
29 april 2024
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Adres

X

Postcode

X

Plaats

Den Haag

Introductie

Voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal zijn wij op zoek naar een HR Adviseur.

Opdracht inhoud

Als HR-adviseur werk je nauw samen met onze interne klanten, je treedt op als eerste aanspreekpunt voor operationele HR-onderwerpen voor medewerkers en managers. Zo weet je altijd wat er speelt binnen de Tweede Kamer, en kun je de proactieve ondersteuning bieden die nodig is. Je volgt de relevante ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en vertaalt het strategisch personeelsplan naar de operatie en ondersteunende processen.

JOUW TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Signaleert en voert praktische verbeter- en ontwikkelmogelijkheden uit en adviseert over operationele verbetervoorstellen aan de interne klant;

  • Vertaalt en adviseert over HR-beleid, - instrumenten en CAO naar de dagelijkse praktijk van managers en medewerkers;

  • Adviseert binnen de klantgebieden vanuit de HR-cyclus en het strategisch personeelsplan: zoals anticiperen op uitstroom, vitaliteit bij roosterdiensten, reduceren van verzuim, ontwikkeling & training;

  • Analyseert welke veel voorkomende vragen/kwesties opgevangen kunnen worden door goede training, voorlichting of randvoorwaarden. Jij zorgt ervoor dat jouw Tweede Kamercollega’s vanuit HR gefaciliteerd worden om zelfstandig hun taken te kunnen doen;

  • Treedt op als vakinhoudelijk deelprojectleider van of participeert in HR-brede projecten (voorbereiding, begeleiding en uitvoering).

Organisatie

Werken bij de Tweede Kamer betekent werken voor de democratie van Nederland. Een eervolle taak waarbij je 150 Kamerleden dagelijks ondersteunt. Met ruim 600 collega’s draag je bij aan het functioneren van de Tweede Kamer. In een unieke omgeving waar écht geen dag hetzelfde is. De Tweede Kamer is van iedereen en voor iedereen en streeft naar diversiteit aan achtergronden en kennis in haar organisatie. Je komt te werken in het tijdelijke onderkomen van de Tweede Kamer aan de Bezuidenhoutseweg 67, op loopafstand van station Den Haag Centraal.

OVER JOUW AFDELING:

Je maakt deel uit van de dienst HR. Wij zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het HR beleid van de Tweede Kamer. We zijn steeds op zoek naar mogelijkheden om de Tweede Kamer als werkgever te verstevigen en daarmee het werken binnen de Kamerorganisatie nog aantrekkelijker te maken. HR levert een belangrijke bijdrage aan de organisatieontwikkelingen die voortvloeien uit de strategie van de Kamerorganisatie.

De dienst richt zich op het positioneren als professioneel partner voor Kamerleden, medewerkers en het management. Onze dienst bestaat uit senior adviseurs, juristen, HR administratie, adviseurs, participatiecoach, senior adviseur recruitment en een functioneel beheerder. Jouw team van HR-adviseurs is klein en werkt nauw samen op het gebied van organisatieontwikkeling.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over minimaal hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur op het gebied van HRM;
  2. Je hebt minimaal drie jaar werkervaring op het gebied van HR-advies bij voorkeur bij een overheidsinstelling;
  3. Je hebt bij voorkeur kennis van P-Direkt;
  4. Je beschikt over kennis van bedrijfsvoeringsprocessen (en samenhangende functies, roosters, CAO toepassing);
  5. Je bent op de hoogte van het arbeidsrecht en andere relevante wet- en regelgeving, zoals de CAO Rijk, Arbowet.
Gesprek

7 / 8 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.