Senior Adviseur Inkoop

Opdrachtnummer
25657
Opdrachtgever
Schiphol
Datum
1 mei 2024 tot 30 november 2024
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
29 april 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

Schiphol

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Schiphol

Introductie

Voor Schiphol zijn wij op zoek naar een Senior Adviseur Inkoop.

Opdracht inhoud

Achtergrond opdracht Douane is per 1-1-2021 verzelfstandigd uit de Belastingdienst. Douane maakt gebruik van het IUC, Inkoop Uitvoeringscentrum, bij de Belastingdienst, voor de uitvoering van offerte- en aanbestedingstrajecten. De aanpassing van de inkoopprocessen die met de verzelfstandiging en de herschikking van functies binnen Douane gepaard moet gaan is nog niet afgerond. De uitvoering van inkoopprocessen verloopt niet altijd soepel. Met regelmaat komt het voor dat processen (te) lang duren en de administratieve vastlegging van stappen in het inkoopproces is niet altijd volledig. De inkoopprocessen binnen de Douane worden opnieuw tegen het licht gehouden. Daarnaast wordt een onderzoek uitgevoerd naar het beleggen van duidelijke rollen, taken en verantwoordelijkheden op het terrein van inkoop en de plaatsing van het inkoopadvies en contractmanagementteam binnen de Douane-organisatie. Naast de actuele noodzaak om inkoopprocessen beter te laten verlopen ontstaat er naar verwachting ook een veranderproces in het herbeleggen van rollen, taken en verantwoordelijkheden.

WERKZAAMHEDEN: Er wordt ondersteuning gevraagd door een senior inkoopadviseur/contractmanager voor 36 uur per week. De activiteiten zullen bestaan uit het reactief en proactief ondersteunen van de organisatie omtrent inkoop-gerelateerde zaken en contracten. Het omvat nog te starten en reeds lopende inkooptrajecten (zoals enkelvoudige uitvragen, meervoudig onderhandse uitvragen, minicompetities). Je vervult een intermediaire-rol tussen de inkoopvraag vanuit de Douane en het uitvragen binnen bestaande mantelovereenkomsten dan wel het initiëren van aanbestedingstrajecten, uitgevoerd door het IUC. Verder zal contractmanagement onderdeel vormen van de werkzaamheden: je bent samen met je collega's verantwoordelijk voor het contractmanagement van de Douane. Je hebt een belangrijke rol in het vertegenwoordigen van de inkoopfunctie binnen de Douane en het informeren over uiteenlopende inkoop-gerelateerde onderwerpen binnen de organisatie.

Hybride werken:

De Douane-medewerkers werken sinds de Corona-periode een aantal dagen op kantoor en de andere dagen thuis. Voor de teamleden betekent dit dat op de woensdag gewerkt wordt vanuit een kantoor op Schiphol en op dinsdag vanuit het kantoor in Rotterdam. Daarnaast verwachten we van de inkoopadviseur dat hij/zij in staat is om te reizen naar de andere Douane-locaties.

Competenties

  • Je beschikt over creativiteit;
  • Je kan analyseren;
  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit;
  • Je kan plannen en organiseren;
  • Je beschikt over overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt een HBO werk- en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid;
  3. Je beschikt over een inkoop gerelateerde opleiding/certificering, bijv. Nevi, CATS-CM;
  4. Je bent een inkoopadviseur met een hands-on mentaliteit die communicatief vaardig en organisatiesensitief is.
Gesprek

Zsm

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.