Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur

Opdrachtnummer
25631
Opdrachtgever
Gemeente Ronde Venen
Datum
13 mei 2024 tot 13 november 2024
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Juridisch, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
29 april 2024
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Ronde Venen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Mijdrecht

Introductie

Voor de Gemeente Ronde Venen zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur Participatie en Kunst en Cultuur.

Opdracht inhoud

Binnen het team Welzijn en Samenleving ligt een aantal opdrachten die afgerond moeten worden in de komende maanden omdat binnen het team de daarvoor benodigde capaciteit en kennis ontbreekt. Het betreft opdrachten over verschillende beleidsterreinen waarvoor brede ervaring binnen het sociaal domein en het opstellen van beleid vereist is. Concreet betreft het:

  • Afronden beleidsplan Kunst en Cultuur:

Het beleidsplan is in concept gereed, de adviseur is verantwoordelijk voor het opstellen van het definitieve beleidsplan, de participatie daaromheen en het proces van bestuurlijke besluitvorming. De adviseur is in dat kader ook beschikbaar om de raad te informeren over de totstandkoming van het plan en de inhoud daarvan.

  • Opstellen afstemmingsverordening;

  • Adviseren over gemeenschappelijke regeling GGD.

Organisatie

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.

In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

HET TEAM:

Ons team - Welzijn & Samenleving – bestaat uit 16-18 Strategisch adviseurs, beleidsadviseurs en beleidsmedewerkers. Wij adviseren over alle beleidsvelden binnen het sociaal domein. We werken nauw met elkaar en de andere teams binnen de gemeente samen om inwoners te helpen op eigen kracht een bijdrage te leveren aan de samenleving. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, ook met het bestuur. We werken in een gemoedelijke sfeer enthousiast aan maatschappelijke opgaven.

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit vakkennis en een professioneel oordeel;
  • Je bent politieke en bestuurlijke sensitief en neemt dit mee in de manier waarop je adviseert;
  • Je bent analytisch sterk en weet daardoor snel en goed te doorgronden wat er allemaal speelt;
  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
  • Je bent communicatief vaardig in woord en schriftelijk.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische richting of Bestuurskunde;
  2. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de publieke sector;
  3. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen een gemeente;
  4. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen de participatiewet;
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van beleidsregels en verordeningen bij een gemeente en/of provincie;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van een beleidsplan Kunst en Cultuur voor een middelgrote gemeente (40.000 – 100.000 inwoners);
  7. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het bevorderen van samenwerking met en tussen externe partners en gemeente/provincie/Rijk (benoem dit duidelijk in CV).
Gesprek

1 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.