Wij zoeken een projectleider (of ervaren PMO-er) die een prestatie neerzet. Die verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders. Je bent trots op de resultaten die je hebt gehaald met je team en met de ontwikkeling die je zelf doormaakt. Je hebt een visie op het managen van projecten, de meerwaarde van (scaled) agile/ Scrum en verdere professionalisering van je vakgebied.
Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een projectleider (of ervaren PMO-er). De projectleider is procesverantwoordelijke (regie en coördinatie) voor de inhoudelijke en/of beheersmatige planning, sturing en bewaking van projectmatige werkzaamheden, gericht op het realiseren van verbetering, vernieuwing of uitbreiding van de informatievoorziening binnen de afgesproken kwaliteit, tijd en middelen. Je wordt gewaardeerd als teambuilder, je motiveert en inspireert je collega’s. Als projectleider ga je de uitdaging aan om samen met de business en onze externe ICT-leverancier resultaten neer te zetten. Je weet hoofd- en bijzaken te scheiden en kunt dat ook overbrengen aan je team. Je kent het werken bij grote overheidsorganisaties en laat je niet uit het veld laat slaan als de bureaucratie tegen lijkt te zitten.
Wij zoeken een verbinder die mensen meeneemt (draagvlak creëert en verandering begeleidt). Iemand die goed schakelt tussen situaties en tussen mensen en die omgevingsbewust is. Je bent zowel coördinator als doener, met ruime ervaring met (smart) Excel. Coördinatie van een team van experts. Om bij hen informatie op te halen, om die informatie op een smart wijze vast te leggen en toegankelijk te maken in een spreadsheet of andere tool. Smart, bijv. door gebruik van hyperlinks en andere technieken. Zodat een actueel en overzichtelijk overzicht wordt gegeven. En zo min als mogelijk informatie wordt overgeschreven. Bij voorkeur heeft deze persoon kennis van het GLB (en bijbehorende interventies of subsidies).
Je hoofdtaken zijn:
Achtergrond opdracht
RVO heeft de rol van Europees Betaalorgaan (EB), voor het doen van betalingen onder het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB). In die rol moet RVO aan Europese eisen voldoen (de zogenaamde BUR-eisen). RVO moet aan de auditdienst ADR inzichtelijk kunnen maken hoe RVO aan die eisen voldoet.
Dit heeft RVO onlangs gedaan, voor een deel van deze eisen, d.m.v. een spreadsheet. Dit is een groter document geworden, met veel kolommen en regels. Bewerkelijk, zowel om te vullen, om te gebruiken als om te onderhouden. Bovendien zijn daarin veel (implementatieoplossingen voor deze) BUR-eisen tegen geschreven c.q. overgeschreven.
Vanaf 1 augustus a.s. zal RVO moeten beschikken over een document of tool aan de ADR om inzichtelijk te maken, hoe RVO aan de volledige lijst van BUR-eisen voldoet. Een smart spreadsheet zou een oplossing kunnen zijn voor de korte termijn. Het opleveren van dit spreadsheet of andere passende oplossing is het doel van dit project. Bij een smart spreadsheet zouden bijvoorbeeld hyperlinks naar de vindplaatsen van de informatie (bijv. kaders, bedrijfsregels) kunnen worden gebruikt. Binnen team EB is informatie beschikbaar over de BUR-eisen en over de plaatsen binnen RVO waar de eisen zijn geïmplementeerd.
Je maakt een analyse van het bestaande 'verbindingsdocument', maakt een plan van aanpak en gaat vervolgens met het team aan de slag om per regeling alle controlepunten in een volgbare en concrete 'trail' vast te leggen. Het doel is om concreet, inzichtelijk en navolgbaar te maken hoe RVO de wet- en regelgeving per onderdeel/ stap heeft geborgd.
Kansen voor Nederland, kansen voor jou. Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen! Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.
Zsm
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 3.600 tot maximaal € 5.500 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.