Projectmanager IAM

Opdrachtnummer
25558
Opdrachtgever
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Datum
29 april 2024 tot 29 januari 2025
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Projectmanagement
Sluitingsdatum
24 april 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

Introductie

Voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat zijn wij op zoek naar een Projectmanager IAM.

Opdracht inhoud

We zijn op zoek naar projectmanager met enige bestuurlijke sensiviteit die goed is in het aansturen van meerdere deeltrajecten, makkelijk kan schakelen in een complexe organisatie, coördineren van benodigde inspanningen t.b.v. IAM centraal traject en tevens kan fungeren als aanspreekpunt hiervoor. Beoogde resultaten:

  • Roadmap solutionarchitectuur voor complete IAM landschap RVO met transitieplateaus incl. inschatting tijd/geld.
  • Handelingsperspectieven opstellen voor RVO wat we zelf moeten organiseren en waar we centraal kunnen meeliften met het kerndepartement.
  • Applicaties uit het Bedrijfsvoering hebben de reviewfase m.b.t. aansluiten het Generiek Bevoegdhedenbeheersysteem (GBS) van het kerndepartement doorlopen.
  • Inventarisatie van het huidige applicatielandschap incl. proces-eigenaren en lijnmanagers en borgen dat toegangsbeleid wordt toegepast
  • Impactanalyse in tijd/geld t.b.v. aansluiten overige applicaties op het generiek bevoegdhedenbeheersysteem
  • Organisatorisch ondersteunen van de CIAM product owner (rapportage's en afspraken maken over aan te sluiten portalen).
  • Uitwerken van een plan voor de doorontwikkeling CIAM voor na 2024.
  • Draagt zorg voor een goede afstemming tussen IAM en CIAM.
  • Ondersteunen van de CIAM PO organisatorisch (rapportage's en afspraken maken over aan te sluiten portalen)

Ontwikkelingen IAM centraal (KD EZK) waar een begin is gemaakt met het aansluiten van applicaties van EZK onderdelen op het Generiek Bevoegdhedenbeheersysteem (GBS). Dit traject is voor alle EZK onderdelen waaronder RVO een belangrijk instrument om te voldoen aan de BIO, AVG en Logius Toegangsbeleid (LTB). Voor het aansluiten op GBS voor onze applicaties worden (meerjarig) inspanningen gevraagd aan RVO. Tevens hebben we het afgelopen jaar geconstateerd dat IAM centraal niet gehele IAM landschap afdekt voor RVO, omdat centrale traject zich alleen focust op doelgroep medewerkers (IDU proces). RVO heeft met name op de zaaksystemen (line of business) ook te maken met andere doelgroepen als bijv. klanten, opdrachtgevers en ketenparters. De opdracht behelst enerzijds het in goede banen leiden van lopende trajecten op IAM gebied en anderzijds een stuk kwartiermaken voor wat RVO nog extra moet organisenen om over de gehele linie compliant te worden.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou en cultuur Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale eninternationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Competenties

  • Je bent verbindend: Verbinder tussen business cq IV-organisatie en project;
  • Je hebt ervaring met stakeholder management: Communicator die stakeholders in woord en beeld meeneemt en de verandering stapsgewijs begeleidt;
  • Je bent een teambuilder: iemand die het beste uit de teamleden haalt door te motiveren en te waarderen;
  • Je bent resultaatgericht: weet van aanpakken, straalt geloof uit;
  • Je bent een procesbewaker: zorgt dat opdrachtgever stuurt, legt besluiten voor en is proactief.

Eisen en wensen

  1. Je hebt ervaring bij een grote overheidsorganisatie in de rol van projectleider / programmamanager (5 jaar);
  2. Je hebt ervaring met inrichting van processen gericht op dienstverlenging aan klanten (3 jaar);
  3. Je hebt ervaring met het werken in een organisatie volgens SAFe Scaled Agile Framework (3 jaar);
  4. Je beschikt over IPMA-C certificering;
  5. Je hebt relevante werkervaring als projectleider binnen de rijksoverheid, bij voorkeur binnen uitvoeringsorganisaties;
  6. Je hebt bij voorkeur aantoonbaar kennis van / ervaring met Identity en Access Management;
  7. Je bent een partner die adviseert, begeleidt (spreekt aan, bemiddelt bij weerstand en conflicten, onderhandelt, coacht);
  8. Je bent betrouwbaar (transparant, open, eerlijk, gedreven);
  9. Je bent toegankelijk (bereikbaar, aanspreekbaar, reageert).
Gesprek

Zsm

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 3.600 tot maximaal € 5.500 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.