Manager

Opdrachtnummer
25469
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
6 mei 2024 tot 2 mei 2025
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
25 april 2024
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Manager .

Opdracht inhoud

Voor Jeugdgezondheidszorg zijn we op zoek naar een interim manager bedrijfsvoering. De positie komt vrij omdat de huidige Manager Bedrijfsvoering tijdelijk een andere rol in het MT Jeugdgezondheidszorg vervult.

De organisatie van de GGD bestaat uit 9 lijnafdelingen die op een zeer uiteenlopend aantal gebieden in de maatschappij actief zijn: van infectieziekten bestrijding, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijk geestelijke gezondheidszorg en forensische geneeskunde tot veilig thuis en het bevorderen van een gezonde leefomgeving. Elke afdeling wordt ondersteund door een Bedrijfsbureau. Daarnaast zorgen de GGD brede Centrale Staf en de domeineigenaren voor centrale kaders, beleid en vakmanschap GGD-breed.

Om de primaire processen kwalitatief beter te ondersteunen, is in 2022 het project “Verbetering Bedrijfsvoering” gestart. Onderdeel daarvan is de nieuwe afdeling Centrale Staf waarin het merendeel van de PIOFACH taken zijn samengebracht. De bedrijfsbureaus verzorgen ieder voor hun eigen lijnafdelingen de financiën (planning en control), business intelligence, functioneel applicatiebeheer, specifieke (zorg)administraties, het secretariaat en waar van toepassing kwaliteitsmanagement en huisvesting. De vier bedrijfsvoering teams werken in afstemming met elkaar, de domeineigenaren en de centrale staf aan een optimale ondersteuning van de lijnafdelingen.

JOUW WERKZAAMHEDEN:

Als manager bedrijfsvoering zorg jij dat het MT slagvaardig aan de opgaven van de jeugdgezondheidszorg kan werken en dat de bedrijfsvoering processen op orde zijn.

  • Je bent integraal verantwoordelijk voor alle bedrijfsvoering aspecten;
  • Je draagt bij aan het creëren van gelijke kansen voor kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien;
  • Je komt te werken in team van bevlogen en betrokken professionals.

Organisatie

GGD Amsterdam (algemeen): Gelijke kansen op gezondheid voor iedereen. Het moet niet uitmaken wie je bent, wat je doet of waar je vandaan komt. GGD Amsterdam zet zich in om de fysieke en mentale gezondheid van iedereen in de regio Amsterdam-Amstelland te bewaken, beschermen en te verbeteren. De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken momenteel ca. 1.400 medewerkers.

Jeugdgezondheidszorg: De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is er voor alle (ongeboren) kinderen, jongeren tot 23 jaar en hun ouder(s) /verzorger(s) in Amsterdam en Amstelland. Er werken ruim 450 medewerkers op 30 locaties. We volgen preventief de groei, gezondheid en ontwikkeling van kinderen en jongeren, geven vaccinaties en ondersteunen ouders bij lichte opvoedvragen. Elke dag levert iedere JGZ-professional een bijdrage aan onze missie: gelijke kansen voor kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien.

Competenties

  • Je hebt visie;
  • Je bent omgeving bewust;
  • Je kunt samenwerken;
  • Je kunt coachen;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent verantwoordelijk.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt over minimaal een HBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding op financieel/bedrijfskundig gebied;
  3. Je beschikt over financieel inzicht, affiniteit met bussines intelligence en IV;
  4. Je geeft in maximaal 1 A4 aan waarom je als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht;
  5. Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met strategisch adviseren op bedrijfsvoering vraagstukken;
  6. Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring met meerdere bedrijfsvoering facetten;
  7. Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met veranderprocessen, processturing en projectmanagement;
  8. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  9. Je beschikt over affiniteit voor het werkveld van de Jeugdgezondheidszorg;
  10. Je hebt ervaring in de aansturing van een gemeentelijk P&C proces;
  11. Je beschikt over ervaring in aansturing van digitalisering processen;
  12. Je hebt ervaring in aansturing van digitalisering processen;
  13. Je beschikt over ervaring in de aansturing en doorontwikkeling van managementinformatie tbv data gedreven werken.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.400 tot maximaal € 6.096 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.