Financieel Adviseur vluchtelingenopvang (10-16 uur)

Opdrachtnummer
25467
Opdrachtgever
Gemeente Leidschendam Voorburg
Datum
1 mei 2024 tot 1 november 2024
Uren per week
voor 13 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Finance
Sluitingsdatum
22 april 2024
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.

Gemeente Leidschendam Voorburg

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Leidschendam

Introductie

Voor de Gemeente Leidschendam Voorburg zijn wij op zoek naar een Financieel Adviseur vluchtelingenopvang (10-16 uur).

Opdracht inhoud

Ben jij een praktische allround vakman/vrouw, die plezier heeft in hands-on financieel adviseurschap? En wil je een bijdrage leveren aan het realiseren van de opvang van vluchtelingen? Dan zijn we op zoek naar jou! In deze rol draag je vanuit financieel perspectief bij aan de realisatie van de opvanglocatie(s) voor vluchtelingen uit de Oekraïne en alle randvoorwaarden die nodig zijn voor een goed verblijf. Daarnaast ben je ook betrokken bij het realiseren van (opvang)locaties voor asielzoekers en statushouders op korte en lange termijn.

Om dit uit te voeren heeft het team bedrijfsvoering van de gemeente dringend behoefte aan een ervaren financieel adviseur. Je gaat ons tijdelijk ondersteunen op dit dossier, zowel uitvoerend als adviserend. Je werkt binnen een breed projectteam van collega’s uit o.a. het sociaal en ruimtelijk domein, welzijn en zorg, onderwijs en veiligheid.

Jij bent verantwoordelijk voor het inzicht in alle financiële stromen voor alle verschillende doelgroepen en levert een gedegen financiële verantwoording op voor intern en extern gebruik. Ook stel je in samenwerking met de projectleider de begroting op en treedt je op als financieel adviseur voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne, statushouders en asielzoekers.

Voor deze functie is het belangrijk dat je weet hoe het binnen een gemeente reilt en zeilt. Je kunt snel en handig schakelen met projectleiders, projectmedewerkers en bestuurders. Jouw adviezen zijn duidelijk en uitvoerbaar. En je bent flexibel. Want binnen dit thema is niet alles op werkdagen tussen 9 en 5 te plannen.

Organisatie

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid en verbeteren.

DE AFDELING:

Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega’s helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega’s én in het werk. Je werkt in deze rol mee in het projectteam vluchtelingenopvang

Competenties

  • Je hebt analytisch vermogen;
  • Je hebt visie;
  • Je hebt inlevingsvermogen;
  • Je hebt overtuigingskracht;
  • Je neemt initiatief.

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring als financieel adviseur rondom de opvang van vluchtelingen;
  3. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  4. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente;
  5. Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van vluchtelingen opvang.
Gesprek

25 en 29 april as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.