Project- en Programmasecretaris

Opdrachtnummer
2500
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
22 februari 2022 tot 22 februari 2023
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
7 februari 2022
Verlengingsopties
Nee, enkel bij uitzondering

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Project- en Programmasecretaris .

Opdracht inhoud

In deze functie ga jij je bezighouden met de voorbereiding, organisatie en verslaglegging van de overleggen die verband houden met het actieplan Veerkracht. Evenals de monitoring van de voortgangsverantwoording aan de Directeur Werk & Participatie, de Directeur Inkomen en aan het bestuur (college van B&W en Gemeenteraad).

In deze functie kom je te werken aan het actieplan Veerkracht, dat in het najaar van 2020 is gestart. Veerkracht heeft tot doel brede ondersteuning te bieden aan de door de coronacrisis getroffen zelfstandigen. Bijvoorbeeld bij de bedrijfsvoering of bij het vinden van een baan in loondienst. Maar ook door hulp te verlenen bij schulden en uitzicht te geven op een betere financiële positie. De uitvoering van dit actieplan Veerkracht zal ook in 2022 worden voortgezet, waarbij we voor de opgave staan de verbeterpunten uit de evaluatie in onze aanpak door te voeren. Voor ondersteuning van het afdelingshoofd bij deze complexe combinatie van lijn- en programma activiteiten in deze parallel lopende opgaven zoeken wij een programma- en projectsecretaris.

Verantwoordelijkheden

  • Het vervullen van een coördinerende rol bij de totstandkoming van verschillende P&C producten, waaronder het afdelingsplan voor 2022, een onderzoeksplan en het prestatiecontract;
  • Zorgdragen voor organisatie en coördinatie van (afdelings-)activiteiten;
  • Relatiemanagement op tactisch en strategisch niveau;
  • Het schrijven van notities en uitwerken van voorstellen, binnen de kaders van de afdeling.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De afdeling Ondersteuning Ondernemers biedt perspectief en bestaanszekerheid aan (potentiële) zelfstandigen in periodes van tegenslag of beperkte zelfredzaamheid. De afgelopen twee jaar heeft de afdeling zich onder hogedruk als crisisorganisatie toegelegd op de uitvoering van de corona steunmaatregelen (Tozo, TONK, Bbz light). Inmiddels is bij de afdeling een digitaal platform ontwikkeld waar de ondernemers terecht kunnen voor ondersteuning en begeleiding, zijn de aanvraagformulieren voor een groot deel geautomatiseerd en zijn tientallen extra adviseurs opgeleid om snel en professioneel de specifieke informatie en ondersteuning te bieden aan ondernemers. Daarmee zijn we er echter niet. De afgelopen periode heeft een grote inspanning gevraagd van de gemeentelijke uitvoering en ook in de nabije toekomst zullen we onze dienstverlening telkens opnieuw moeten blijven aanpassen aan de omstandigheden.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je hebt in de afgelopen 6 maanden geen vergelijkbare opdracht gehad voor de gemeente Amsterdam
  4. Je beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau.
  5. Je beschikt minimaal over een afgeronde relevante opleiding op wo-niveau, bijvoorbeeld bedrijfskunde of bestuurskunde.
  6. Je hebt aantoonbaar recente werkervaring opgedaan, minimaal 12 maanden in de afgelopen 3 jaar in een faciliterende rol op het grensvlak van bestuur, organisatie en politiek.
  7. Je hebt minimaal aantoonbare werkervaring met het sturen op het behalen van resultaten binnen een op de uitvoering gerichte (programma)organisatie.
  8. Je hebt minimaal 12 maanden aantoonbare werkervaring in politieke vergaderprocessen bij voorkeur met daarin benoemd een rol als secretaris/notulist.
  9. Je hebt aantoonbare werkervaring met de voorbereiding, organisatie en verslaglegging van de overleggen die verband houden met het actieplan Veerkracht.
  10. Je hebt ervaring met monitoring van de voortgangsverantwoording aan de Directeur Werk & Participatie, de Directeur Inkomen en aan het bestuur (college van B&W en Gemeenteraad).
  11. Je bent bij voorkeur een daadkrachtig en veerkrachtig persoon, die geniet van een hoge werkdruk in een politiek gevoelig klimaat.
  12. Je bent bij voorkeur gestructureerd, vindingrijk en een politiek sensitief persoon met uitstekende schrijfvaardigheden.
  13. Je hebt bij voorkeur ruime ervaring als professionele gesprekspartner voor programmamanager en diverse ketenpartners.
  14. Je hebt bij voorkeur affiniteit voor en kennis van de optimalisatie van dienstverlening d.m.v. technologische ontwikkelingen binnen gemeentelijke organisaties.
  15. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als project- en programmasecretaris of met (beleids-)advisering binnen het sociaal domein op tactisch, mogelijk strategisch niveau binnen een multidisciplinair organisatie breed aandachtsgebied.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.