Adviseur Acceptatie & Overdracht (A&O)

Opdrachtnummer
2498
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
21 februari 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten
Sluitingsdatum
4 februari 2022
Verlengingsopties
Nee

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Adviseur Acceptatie & Overdracht (A&O).

Opdracht inhoud

Het programma Aanpak Wegtunnels Amsterdam behelst meerdere projecten, die erop gericht zijn het Amsterdamse tunnelareaal toekomstbestendig te maken. Het programma team werkt met een Systems Engineering aanpak. De adviseur Acceptatie en Overdacht is onderdeel van team Commissioning binnen dit programma, en o.a. verantwoordelijk voor de uitvoering van de Aanpak Acceptatie en Overdacht in een van de projecten, waarbij dit proces aantoonbaar en met de afgesproken kwaliteit verloopt. Op verzoek van de gemeente kan de adviseur Acceptatie en Overdracht ook gevraagd worden een rol in het projectteam te vervullen om het opleverproces van het projectteam te ondersteunen. Op programmaniveau is de Aanpak Acceptatie en Overdracht kaderstellend voor de uitvoering van de acceptatie en overdracht processen in de verschillende projecten. Vragen over inhoud van de overdracht en het proces van de overdracht worden in de aanpak beantwoord. De adviseur Acceptatie en Overdacht wordt geacht deze aanpak in het projecten uit te voeren. Dit doet de adviseur onder de verantwoordelijkheid van de Projectleider Commissioning van dat project en wordt hierbij inhoudelijk ondersteund door de Projectleider Acceptatie en Overdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Het implementeren en doorlopen van de acceptatie en overdracht aanpak op projectniveau met doel het uitrollen van een uniforme acceptatie en overdracht aanpak in het project.
  • Het ondersteunen van de projectleider Commissioning bij opzetten, operationaliseren, uitvoeren en monitoren van acceptatie en overdracht processen binnen het project.
  • Binnen project afstemming met betrokken stakeholders om te komen tot een effectief en efficiënt lopend acceptatie en overdracht proces op projectniveau.
  • Binnen het project het uitvoeren van administratieve taken welke vergeleken kunnen worden met documentenbeheer en/of informatiemanagement.
  • Het inzichtelijk maken van de op te leveren documentatie per projectfase en najagen dat deze op de afgesproken momenten wordt geleverd zodat aangetoond kan worden dat het opleverdossier compleet is.
  • Periodiek rapporteren aan de projectleider Acceptatie en Overdracht van voortgang m.b.t. het acceptatie en overdracht proces op projectniveau.
  • Het ondersteunen van de projectleider Acceptatie en Overdracht zowel op proces als op inhoud op het gebied van acceptatie en overdracht.
  • Het ondersteunen van de projectleider Acceptatie en Overdracht bij het signaleren, formuleren en doorvoeren van procesverbeteringen op het gebied van A&O.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.
  4. Je bent in het bezit van minimaal een HBO opleiding in een technische richting, zoals bv HTS Bedrijfskunde.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  5. Je hebt aantoonbare affiniteit met het vervullen van een centrale rol waarbij de leiding over een proces moet worden genomen dat deels is ingericht maar waar ook behoefte is aan verbreding, verdieping en bestendiging van dat proces.
  6. Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van A&O/overdracht van een projectresultaat aan een beheerorganisatie (waardoor er begrip is voor de stappen die doorlopen moeten worden en de aspecten die belicht dienen te worden zoals het samenstellen van een opleverdossier cq overdrachtsdossier.)
  7. Je hebt aantoonbare ervaring met procesmanagement en procesoptimalisatie waaronder processen rondom document- en eisenbeheer.
Gesprek

z.s.m. na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 5.400 tot maximaal € 5.800 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.