Ervaren verkeerskundig adviseur/juridisch wegbeheerder

Opdrachtnummer
2418
Opdrachtgever
Gemeente Rijswijk
Datum
15 februari 2022 tot 14 februari 2023
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Bouw en Infra
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
2x12 maanden

Gemeente Rijswijk

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Rijswijk

Introductie

Voor de Gemeente Rijswijk zijn wij op zoek naar een Ervaren verkeerskundig adviseur/juridisch wegbeheerder.

Opdracht inhoud

Je krijgt een afwisselde opdracht met een uitdaging. Je werkt aan verschillende RO en infrastructuur projecten in de stad, geeft adviezen en toetst aan verkeerstechnische uitgangspunten. Daarnaast ga jij onze gemeente het juridisch wegbeheer optimaliseren. De afgelopen jaren hebben we hier weinig tijd aan besteed. Je taken bestaan uit:

  1. Het adviseren van management en bestuur over verkeerskundige vraagstukken op straatniveau.
  2. Het inbrengen en toetsen van verkeerskundige uitgangspunten bij procedures van omgevingsvergunningen en bestemmingsplannen en infrastructuurprojecten.
  3. Het coachen/begeleiden van junior medewerker(s) in de kennisontwikkeling.
  4. Het zorgdragen voor het juridisch wegbeheer waaronder:
  5. Het zorgdragen / organiseren van verkeersbesluiten.
  6. Het deelnemen aan lokale bereikbaarheidsoverleggen.
  7. Toetser omleidingsplannen/BLVC plannen (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) bij bouw- en infrastructuur projecten.
  8. Het adviseren/toetsen van tijdelijke verkeersmaatregelen bij projecten in de stad.
  9. Een voorstel opstellen voor introductie en borging van (een vorm van) tactisch operationele verkeersregie in Rijswijk
  10. Het afhandelen van klachten/verzoeken van bewoners en bestuur op het gebied van bereikbaarheid en verkeersveiligheid

Organisatie

Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een veelzijdige stad in een dynamische regio die altijd in beweging is. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een inclusieve stad waar ruim 55.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond kunnen wonen, werken én meedoen. Kortom: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’, dat is onze missie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: toewijding, betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid.

Wij zijn een toegankelijke organisatie met ongeveer 470 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen. We hebben een prettige en informele werksfeer waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie elkaar gemakkelijk weten te vinden. Binnen de menselijke maat van Rijswijk kun je écht een verschil maken voor Rijswijk en is jouw werk goed zichtbaar. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten!

Je werkt in team Stadsbeheer. Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zo’n 32 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financiën van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Vanuit team Stadsbeheer wordt de afstemming en toestemming via het Wegbeheerders Overleg georganiseerd voor omleidingen en werkzaamheden op de relatief korte termijn bínnen de stad. In het WBO hebben de hulpdiensten, OV maatschappijen en handhavers zitting en dat zijn belangrijke partners voor jouw werk.

Jouw rol in het team stadsbeheer is gericht op het operationele juridisch wegbeheer (bereikbaarheidsoverleggen, verkeersmaatregelen en verkeersbesluiten.

Aanvullend vragen we je om team bereikbare stad (verkeer) te ondersteunen op het gebied van verkeersveiligheid, waaronder de toepassing van “Duurzaam Veilig”. Je denk mee met projecten en helpt bij klachten en meldingen van inwoners/bedrijven). Je toetst bouwplannen en verkeersontwerpen op basis van verkeersveiligheid en doorstroming. Alss ervaren adviseur vragen we je om kennis over te dragen en te zorgen voor begeleiding van junior collega’s die verantwoordelijk zijn voor verkeersveiligheidsbeleid

Daarnaast vragen we je een bijdrage te leveren aan het gemeente breed projectteam Verkeersregie. Er staan bij ons een aantal forse bouwopgaven en grote infrastructurele projecten op te planning. Deze hebben een grote invloed op de bereikbaarheid van de stad en beïnvloeden elkaar. Je werkt een deel van je tijd samen met de Projectleider Verkeersregie aan de strategische planning & organisatie, het inventariseren van knelpunten, het bepalen van de verkeerskundige impact en het meedenken

Competenties

  • Goed kunnen organiseren.
  • Houdt makkelijk het overzicht.
  • Stressbestendig en conflicthantering.
  • Inlevingvermogen en communicatief vaardig.
  • Doelgericht/Koersvast/duidelijk.
  • Kan goed zelfstandig werken.

Eisen en wensen

  1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat je zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  2. Je bent uiterlijk beschikbaar per 15 februari 2022 voor 36 uur per week;
  3. Je beschikt over minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting);
  5. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als verkeerskundig adviseur bij een gemeente in de afgelopen 12 jaar;
  6. Je beschikt over minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur specifiek op het gebied van juridisch wegbeheer in de afgelopen 12 jaar.
Gesprek

3 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.