Projectleider Digitalisering Besluitvorming

Opdrachtnummer
2413
Opdrachtgever
Gemeente Ronde Venen
Datum
14 februari 2022 tot 12 juni 2022
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
1x2 maanden

Gemeente Ronde Venen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Mijdrecht

Introductie

Voor de Gemeente Ronde Venen zijn wij op zoek naar een Projectleider Digitalisering Besluitvorming.

Opdracht inhoud

De afgelopen anderhalf jaar is gewerkt aan de voorbereiding van het digitaliseren van de besluitvorming van het college van burgemeester en wethouders. Doel is om te digitaliseren, beter te archiveren en meer procesmatig te werken. Er ligt nu een concreet plan voor gefaseerde livegang in maart en mei. De opdracht luidt dan ook:

Het de komende maanden stapsgewijs live brengen van de module Besluitstraat van het zaaksysteem RXE volgens de afspraken die daar over liggen en de daarvoor noodzakelijke stappen zetten.

Organisatie

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen wonen en werken.

In Mijdrecht staat het gemeentehuis; de ontmoetingsplek voor 300 hardwerkende en betrokken collega’s. De mantra ‘Samen voor elkaar’ is dé propositie voor onze organisatieontwikkeling. Er is een nieuwe visie geformuleerd die de organisatie een duidelijke richting geeft. Een gestructureerd ontwikkeltraject zorgt dat wij deze visie kunnen realiseren. En iedereen staat in de startblokken om aan de slag te gaan. Wil je meer weten? Klik dan op www.werkenvoorderondevenen.nl of op https://youtu.be/c7aPP9bMjlc.

Team BMO Het team Bestuur, Management en Onderzoek is o.a. verantwoordelijk voor de strategische advisering van het bestuur, de planning en controlcyclus, de interne controle, en de ondersteuning van de collegevergaderingen. Met betrekking tot dat laatste wordt ook nauw samengewerkt met het team Bestuurssecretariaat. Beide worden aangestuurd door dezelfde teamleider en zij is ambtelijk opdrachtgever voor dit project. In het project zelf wordt ook nauw samenwerkt met DIV en ICT en de diverse stakeholders.

Competenties

  • Samenwerken;
  • Leiding geven;
  • Participatieve trajecten goed kunnen doorlopen;
  • Goed kunnen schakelen op meerdere niveaus;
  • Communicatief: weet kennis en vaardigheden over te dragen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met ICT Implementatietrajecten;
  2. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met de implementatie van digitalisering van besluitvorming;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring met de koppeling (digitalisering van besluitvorming) met zaaksystemen;
  4. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde opleiding Prince II;
  5. Je hebt een aantoonbare certificering op het gebied van agile en scrum;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het organiseren van trainingen voor grote groepen;
  7. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de implementatie van de besluitstraat van RX Enterprise;
  8. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de koppeling van ICT trajecten in de context van organisatieverandering (benoem dit duidelijk in het cv) .
Gesprek

2 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.