(Technisch) applicatiebeheerder MS365 (2x)

Opdrachtnummer
2392
Opdrachtgever
Provincie Gelderland
Datum
1 april 2022 tot 30 september 2022
Uren per week
voor 40 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
11 februari 2022
Verlengingsopties
Ja; 3 x 6 maanden

Provincie Gelderland

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Arnhem

Introductie

Voor de Provincie Gelderland zijn wij op zoek naar een (Technisch) applicatiebeheerder MS365 (2x).

Opdracht inhoud

Ruim 1500 medewerkers werken op diverse beleidsterreinen samen aan een beter en mooier Gelderland voor bijna twee miljoen inwoners. De grootste provincie van Nederland is als overheidsorganisatie en als werkgever sterk in ontwikkeling. Daarom zoeken we naar medewerkers die verantwoordelijkheid nemen voor doelen en resultaten in hun werk. De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) van de provincie Gelderland is erop gericht om de klantgerichte benadering van de provincie te ondersteunen met IT hulpmiddelen. De interne organisatie wordt hierop voorzien van oplossingen die de werkprocessen ten behoeve van de buitenwereld, burgers, bedrijven en andere overheden ondersteunen. Tevens worden er informatiesystemen ingezet om naast de traditionele kanalen, de dienstverlening en informatieverstrekking ook op elektronische wijze aan te kunnen bieden.

Het I&A Beheer team (onderdeel Applicatie en Database Beheer) is met circa 20 werknemers verantwoordelijk voor het technisch applicatiebeheer van nagenoeg alle applicaties die de provincie beschikbaar stelt. De portefeuille van ruim 400 applicaties wordt momenteel met variërende inhoud in verschillende systemen bijgehouden. Van deze 400 applicaties zijn een twintigtal applicaties gekenmerkt als zijnde bedrijfskritisch. Microsoft 365 is er hier één van. Tevens wordt er in dit team integraal en over informatiesystemen heen sturingsinformatie verstrekt middels rapportages, dashboards, analyses en gegevensleveringen vanuit een datawarehouse. Voor het team I&A Beheer zijn we op zoek naar twee (Technisch) applicatiebeheerders MS365 die tijdelijk ons team komen versterken. Naast het applicatiebeheer van MS365 dient ook het beheer gedaan te worden op andere applicaties die zijn ongebracht in het beheer cluster.

Elke tweede donderdag van de maand is er een applicatierelease en maandelijks worden de updates en patches uitgerold op OS niveau samen met de infrastructuur leverancier. Het wil voorkomen dat er in sommige gevallen werkzaamheden buiten kantoortijden plaatsvinden. Voorlopig is de norm nog steeds thuiswerken. Het I&A Beheer team heeft twee keer per week gepland afstemmingsoverleg m.b.v. MS Teams. Onderling contact en overige overleggen vinden plaats d.m.v. MS Teams of telefonisch. Als het noodzakelijk is kan in voorkomende gevallen op kantoor gewerkt worden. In de normale situatie is thuiswerken mogelijk in overleg.

Verantwoordelijkheden

  • Oplossen van 2e lijns incidenten en problemen;
  • Begeleiden en uitvoeren van wijzigingen aan bestaande ICT-systemen. Het maken van impactanalyses en bijdragen aan het besluitproces is hier eveneens onderdeel van;
  • Leveren van een bijdrage aan het versiebeheer, configuratiebeheer en licentiebeheer;
  • Als spin-in-het-web samenwerken met functioneel beheer, infrastructuur beheer, databasebeheer en applicatie-eigenaar;
  • Inbrengen van vaktechnische kennis bij de uitvoering van beheer en projecten;
  • Monitoren van de prestaties van applicaties;
  • Proactief actie(s) ondernemen met betrekking tot verbeteringen en stabiliteit van de applicatie(s);
  • Opstellen en onderhouden van technische- en beheerdocumentatie;
  • Opstellen van (SLA) maandrapportages;
  • Zorgen voor de financiële afhandeling en hierover onderling afstemmen tussen applicatiebeheer, databasebeheer en externe partijen; Implementatie van Microsoft365 E5 producten (indien nodig).

Eisen en wensen

Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland. 1. Je beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO werk- en denk niveau op het gebied van IT, opgedaan door een combinatie van een afgeronde HBO opleiding met minimaal 5 jaar recente relevante ervaring in de IT, of een afgeronde MBO opleiding met minimaal 10 jaar recente relevante ervaring in de IT. 2. Je beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) in de functie van (technisch) applicatiebeheerder MS SharePoint of MS Office of MS365. 3. Je bent aantoonbaar minimaal 5 jaar werkzaam geweest bij of voor een organisatie met 500+ medewerkers. 4. Je beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2016 - heden) in de functie van (technisch) specialist op het SharePoint platform. 5. Je hebt aantoonbaar ervaring met methoden en technieken (ASL2, BiSL en ITIL) voor het beheren van de informatiesystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. 6. Je beschikt aantoonbaar over Microsoft certificaten door minimaal de examens Deploying Microsoft 365 Teamwork (MS-300) en Deploying SharePoint Server Hybrid (MS-301) gehaald te hebben.
7. Je beschikt aantoonbaar over ervaring met het beheren van applicaties die op een Citrix of andere vormen van gevirtualiseerde omgevingen draaien, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. 8. Je beschikt aantoonbaar over ervaring met het interpreteren van analyses, requirements en functionele ontwerpen ten behoeve van de uitvoering van wijzigingen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

Gesprek

Dinsdag 22 februari en op woensdag 23 februari 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.