Trainer- Documentalist De Blauwe Brink

Opdrachtnummer
2389
Opdrachtgever
Provincie Drenthe
Datum
1 maart 2022 tot 1 september 2022
Uren per week
voor 20 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Drenthe
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Coaching, ICT en IT, Onderwijs
Sluitingsdatum
17 februari 2022
Verlengingsopties
Ja, optioneel

Provincie Drenthe

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Assen

Introductie

Voor de Provincie Drenthe zijn wij op zoek naar een Trainer- Documentalist De Blauwe Brink.

Opdracht inhoud

Als Trainer / Documentaliset .

  • Heb je een belangrijke verantwoordelijkheid in de ‘quality assurance’ van het project, door op basis van concernbelangen en behoefte van klantgroepen, eindgebruikers / (functioneel) beheerders een operationeel opleidingsplan op te stellen.
  • Definieer en ontwikkel je eigentijdse opleidingsproducten die de implementatie van zaakgericht werken en het zaaksysteem ondersteunen op een wijze die leidt tot organisatorische inbedding en adoptie door de gebruikersorganisatie;
  • Ontwikkel je beheerprocedures die functioneel beheerders en applicatiebeheerders op termijn in staat stellen om opleidingsproducten zélf te beheer en door te ontwikkelen (periodiek bijwerken en up-to-date houden);
  • Publiceer je actuele handleidingen / instructies voor eindgebruikers en beheerders;
  • Geef je mede vorm aan de wijze waarop informatie over zaakgericht werken / zaaksyteem op het intranet wordt gepubliceerd en vindbaar is;
  • Organiseer je opleidingsactiviteiten samen met het implementatieteam om eindgebruikers en beheerders te ondersteunen in het gebruik van het zaaksysteem;
  • Bereid je communicatie-uitingen voor namens de implementatie en voer je deze uit;
  • Leg je verbinding met relevante stakeholders in de organisatie en communiceer je helder met hen (o.a. expertgebruikers);
  • Maak je deel uit van het implementatieteam en draag je bij aan de doorontwikkeling van het team.

Organisatie

Eén van de kernwaarden van onze provincie is van buiten naar binnen werken, vanuit de samenleving naar de overheid. In Drenthe willen we ons richten op wat er in de Drentse samenleving gebeurt. Enerzijds betekent dit, dat we onze doelen willen bereiken met behulp van inspanningen van derden, maar ook willen we aansluiten bij initiatieven die overheidsdoelen ondersteunen, en hierin soms bijsturen.

In 2018 is de provincie Drenthe gestart met de vernieuwing van de provinciale informatievoorziening, waarbij samenwerken, delen, eigenaarschap, open-tenzij en integratie kernwoorden zijn. Daarbij is gekozen om het bestaande Microsoftbeleid uit te breiden. Dat houdt in dat zoveel mogelijk gebruik gemaakt wordt van Microsoft producten/bouwstenen (Microsoft First).

De provincie Drenthe heeft in navolging van de aanschaf van Microsoft Dynamics ten behoeve van relatiebeheer (CRM) gekozen voor het zaaksysteem OneGov als oplossing: de op Microsoft Dynamics 365 en Office 365 gebaseerde modules voor zaakgericht werken. Het opbouwen, vastleggen en overdragen van kennis over digitaal en zaakgericht werken in het algemeen en het zaaksysteem in het bijzonder is in het kader van adoptie zeer belangrijk. Hierin vormen de gebruikersorganisatie en de beheerders van het zaaksysteem de belangrijkste doelgroepen. Hun belevingswereld en de veranderingen die zaakgericht werken met zich meebrengt, zijn belangrijke punten om rekening mee te houden in de implementatie.

In de afgelopen periode zijn de eerste stappen gezet in deze vernieuwing. Zo kunnen we nu samenwerken aan projecten en programma's in een moderne samenwerkingsomgeving (De Brink), kunnen we informatie over onze relaties op een integrale, éénduidige en gebruikersvriendelijke manier opslaan en ontsluiten (Relatiebeheer) en hebben we recentelijk onze werkplek gemoderniseerd. Daarnaast loopt er een project om onze gestructureerde processen onder te brengen in deze nieuwe omgeving, waarbij ingezet wordt op een generieke manier van werken met oog voor de klant (dienstverlening) en voor bedrijfsvoering. Gekozen is om zaakgericht te gaan werken.

Ruim een jaar geleden is de provincie gestart met de inrichting van het zaakgericht werken bij het team belast met vergunningverlening, omdat hier een opgave ligt vanuit de Omgevingswet. Voor de doorstart naar een organisatie brede invoering van zaakgericht werken wordt gezocht naar een trainer -documentalist zodat het zaaksysteem duurzaam kan groeien. Beoogd resultaat hierbij is dat eindgebruikers de functie van zaakgericht werken leren begrijpen en het zaaksysteem leren gebruiken en beheerders goed inzicht krijgen in de verschillende componenten en hun onderlinge relatie zodat zij de gebruikersorganisatie goed kunnen ondersteunen en de beschikbaarheid en doorontwikkeling van de applicatie leren waarborgen.

Competenties

  • Didactische skills;
  • Sterk communicatief, enthousiasmerend en energiek;
  • Resultaat- en oplossingsgericht;
  • Methodisch werken;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Pragmatisch

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal een HBO-diploma in het vakgebied;
  2. Je hebt minimaal enkele jaren ervaring in soortgelijke functie;
  3. Je hebt actuele kennis van zaakgericht werken / zaaksystemen;
  4. Je hebt ervaring in het werken met Microsoft Dynamics en SharePoint is een sterk pluspunt;
  5. Je hebt ervaring met eigentijdse opleidingsproducten en -kanalen om kennis over te dragen (o.a. eLearning en Social Media);
  6. Je hebt relevante ervaring met zaakgericht werken binnen de overheid (provincies, gemeenten, uitvoeringsorganisaties).
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.