Strategisch Adviseur Grondzaken

Opdrachtnummer
2373
Opdrachtgever
Gemeente Nijmegen
Datum
1 maart 2022 tot 28 februari 2023
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Milieu en Groen
Sluitingsdatum
8 februari 2022
Verlengingsopties
Ja; 4 x 6 maanden

Gemeente Nijmegen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Nijmegen

Introductie

Voor de Gemeente Nijmegen zijn wij op zoek naar een Strategisch Adviseur Grondzaken.

Opdracht inhoud

Nijmegen: de tiende stad, de oudste stad en een van de meest aantrekkelijke steden van Nederland, is continu in ontwikkeling. Aan de noordzijde van onze stad is een tweede Waalbrug gebouwd, een prachtig rivierenpark aangelegd en een grote nieuwe woonwijk ontstaan. Ook in de bestaande stad staan we voor grote ruimtelijke uitdagingen. De komende twintig jaar moeten er 15.000 woningen en 10.000 arbeidsplaatsen bij en dit levert interessante uitdagingen op rondom grondzaken.

De afdeling Stadsontwikkeling is gericht op beleids- en projectontwikkeling in het ruimtelijke domein. De vakgroep Grondzaken adviseert omtrent en verzorgt alle transacties in het kader van de projectontwikkeling en voor een aantal gemeentelijke deelnemingen. Het gaat daarbij met name om aan- en verkoop van onroerende zaken, vestiging van zakelijke rechten en het sluiten van kostenverhaals- en realisatieovereenkomsten met zelf realiserende particuliere partijen.

Verantwoordelijkheden

  • Je geeft strategisch advies bij ruimtelijke projecten vanuit het vakgebied grondzaken. Je bent betrokken bij (grootschalige) projecten en adviseert over samenwerkingsverbanden/deelnemingen;
  • Je overlegt en stemt af met andere afdelingen en externe partijen over procedures en ruimtelijke projecten. Indien nodig initieer je (bestuurlijke) overleggen en bereidt ze voor in afstemming met een strategisch projectleider/projectontwikkelaar en/of andere partijen;
  • Je bent betrokken bij het opstellen van complexe contracten en bij complexe grondtransacties;
  • Je borgt de kwaliteit van de correspondentie, overeenkomsten en adviezen die door Grondzaken worden gemaakt. Je coacht vanuit je senioriteit en vakbekwaamheid medewerkers van de vakgroep;
  • Je pakt de beleidsmatige opdrachten zelfstandig op en adviseert de organisatie, projectontwikkelaars en het college;
  • Je stemt aan de voorkant af en spart met collega-beleidsadviseurs, ontwikkelaars, strategisch projectleiders, coördinatoren, business control, financiën en andere afdelingen;
  • Je vervult de rol van meewerkend voorman binnen de vakgroep Grondzaken hetgeen bijvoorbeeld inhoudt: aandacht voor de organisatie van het werk, kwaliteit, integraliteit en planning. Uiteraard doe je dit samen met de overige teamleden, het is een gedeelde verantwoordelijkheid, waarbij ieder teamlid vanuit zijn of haar kennis en competenties een bijdrage levert. Je vervult een voortrekkersrol bij het stroomlijnen van deze processen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt aantoonbaar afgeronde relevante hbo- opleiding, met academisch werk- en denkniveau;
  2. Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar recente (sinds 2014) kennis en ervaring in een soortgelijke rol bij de (gemeentelijke) overheid met grondzaken en strategische beleidsprocessen;
  3. Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als adviseur/project-/procesmanager bij grootschalige samenwerkingsverbanden waarbij de gemeente een van de deelnemers is;
  4. Je hebt kennis van de regio Nijmegen;
  5. Je bent bouwkundig goed onderlegd en op de hoogte van relevante ruimtelijke regels;
  6. Je hebt ervaring met het opstellen van complexe contracten en bij grootschalige en complexe grondtransacties.
Gesprek

februari 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.